در ۸ ماه گذشته؛

۲۵۴۲ جلد سند مالکیت شهری و روستایی صادر شد

۲ هزار و ۵۴۲ جلد سند مالکیت روستایی و شهری در ۸ ماه گذشته در خراسان جنوبی صادر و تحویل متقاضیان شده است.

تنها مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که ۲ هزار و ۵۴۲ جلد سند مالکیت روستایی و شهری در ۸ ماه گذشته در استان صادر و تحویل متقاضیان شده گفت: از این تعداد ۵۳۵ جلد سند در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۲ هزار و ۷ جلد سند در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار با مشارکت بنیاد ثبت اسناد و املاک استان صادر شده است.

او به روند صدور اسناد مالکیت اشاره کرد و افزود: در روستا‌هایی که دارای طرح هادی مصوب هستند متقاضیان می‌توانند بابت املاکی که داخل محدوده طرح هادی هستند به بنیاد مسکن شهرستان برای ثبت نام مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده و تهیه نقشه تفکیکی (شمیم) اقدام کنند.

تنها بیان کرد: در این طرح پس از ثبت درخواست توسط کارشناسان نقشه برداری‌ها و مراحل قانونی و اداری انجام و پس از ارسال به اداره ثبت اسناد و املاک، سند مالکیت برای متقاضی صادر و ارسال می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: مراحل صدور سند مالکیت حداکثر ۶ ماه طول می‌کشد و پس از آماده شدن، سند درب منازل تحویل متقاضی می‌شود.

او ادامه داد: این اسناد با هدف ساماندهی مالکیت در روستا‌ها و مناطق شهری و حمایت از روستائیان برای برخورداری از وثیقه‌ای معتبر صادر می‌شود.

تاکنون سند مالکیت ۷۲ هزار و ۷۰۹ واحد مسکونی روستایی و ۱۰ هزار و ۷۶۵ واحد مسکونی شهری در خراسان جنوبی صادر و به مالکان تحویل شده است.

برچسب ها: سند ملکی ، بنیاد مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.