بازگشت ۲۲۵ زندانی جرایم غیر عمد به آغوش خانواده هایشان در کردستان

۲۲۵ نفر از محکومان جرایم غیر عمد با تلاش هیات‌های صلح و مددکاران زندان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، از زندان‌های استان کردستان آزاد شده‌اند.

محمد خسروی، مدیر ستاد دیه استان کردستان در کارگروه ویژه پرونده‌های قتل استان کردستان در سنندج با بیان این مطلب، گفت: بدهی این افراد در مجموع هزار میلیارد ریال بود که ۲۵۰ میلیارد ریال آن گذشت شکات و توسط همین صلحیاران و مددکاران زندان انجام گرفته است و ستاد دیه نیز مبالغی را بصورت وام در جهت آزادی محکومین پرداخت کرد.
معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان هم گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای ایجاد صلح و سازش در دعاوی، هیات‌های صلح را در استان تشکیل داد و تاکنون ۳۵ هیات صلح در کردستان راه اندازی شده که تشکیل این هیات‌ها در زندان‌ها نیز در کنار هیات‌های صلح مساجد و بقاع متبرکه موجب کاهش ورودی پرونده به دادگستری شده است.
بهادر اسدی افزود: پیگیری پرونده‌های قصاص و قتل عمد مورد توجه خاص ریاست قوه قضاییه بوده و در این خصوص باید تلاش صلح یاران، مددکاران و هیات‌های صلح در اخذ رضایت در پرونده‌های قتل بسیار پررنگ باشد.
مجتبی محمدی مدیر کل زندان‌های استان کردستان هم صلح و سازش را یکی از اهداف شاخص سازمان زندان‌ها ذکر و اضافه کرد: مددکاران اجتماعی شاغل در زندان‌ها به عنوان صلحیار بیشترین نقش را در ایجاد صلح و سازش ایفا می‌کنند.

برچسب ها: ازادی ، زندانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.