کلاهبرداری تلگرامی ۲ غیر بومی از ۱۵۰ نفر در گیلان

۲ متهم ساکن در استان‌های تبریز و البرز که با وعده شرکت در قرعه‌کشی تلگرامی از ۱۵۰ نفر در گیلان کلاهبرداری کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

سردار حسین حسن‌پور، جانشین فرمانده انتظامی گیلان از دستگیری کلاهبرداران ۳ میلیارد ریالی با ۱۵۰ نفر شاکی توسط پلیس فتای این استان خبر داد.

او گفت: طی چند روز گذشته در پی دریافت خبری مبنی بر کلاهبرداری اشخاصی در تلگرام، با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله پیگیری آن در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان افزود: پلیس با رصد فضای مجازی و اقدامات فنی صورت گرفته، ۲ متهم این پرونده را شناسایی و مشخص شد این افراد در استان‌های تبریز و البرز سکونت دارند.

سردار حسن‌پور تصریح کرد: با هماهنگی قضایی یک متهم زن در شهرستان کرج و یک متهم مرد با شگرد‌های پلیسی به استان گیلان هدایت و دستگیر شدند.

به گفته او، متهمان در تحقیقات پلیس ابتدا منکر بزه انتسابی شدند، ولی پس از مواجهه با ادله و مستندات، به کلاهبرداری از ۱۵۰ نفر به ارزش ۳ میلیارد ریال با شگرد کار در منزل، اد کن جایزه بگیر و وعده شرکت در قرعه‌کشی اعتراف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان همچنین گفت: این کلاهبرداران با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند و روانه زندان شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.