ضرورت بهره‌گیری از دانش و تجهیزات روز در مدیریت بحران/ آغاز دومین رویداد مدیریت بحران ایران قوی

دومین رویداد مدیریت بحران ایران قوی در مصلی تهران آغاز به کار کرد.

دومین رویداد مدیریت بحران ایران قوی با حضور نمایندگانی از سازمان جهانی بهداشت، سازمان ملی مهاجرت صبح امروز در محل مصلی امام خمینی (ره) فعالیت خود را آغاز کرد. این رویداد تا ششم دی ماه ادامه خواهد داشت.

محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در حاشیه این رویداد با حضور در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته اولین رویداد مدیریت بحران ایران قوی را برگزار کردیم و امسال نیز دومین مرحله آن به اجرا درآمد تا آخرین دستاورد‌ها و اقدامات در حوزه ایمنی و مدیریت بحران به نمایش در آمده و امکان و فرصتی برای تعامل و معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان این عرصه فراهم شود.

وی ادامه داد:علاوه بر شرکت‌های دانش‌بنیان و موسسات فعال در این حوزه، ۳۱ دستگاه عضو شورای عالی مدیریت بحران در این زمینه مسئولیت دارند؛ که این رویداد می‌تواند امکان تعامل شرکت‌ها و موسسات با این دستگاه‌ها را تسهیل کند. در نمایشگاه امسال وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های صنعتی مرتبط با تولیدات بحران و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان که محصولات جدیدی در حوزه پیشگیری، مقابله و بازسازی و بازتوانی تولید کرده و در این نمایشگاه به نمایش می‌گذارند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به پدیده تغییرات اقلیمی گفت: امروز جهان با چالش‌های جدیدی مواجه است که شاید تا همین چند سال پیش جزو دغدغه‌های اصلی و اولویت‌دار نبود. امروز تغییرات اقلیمی و آب و هوایی مساله مهمی است و کشور ما هم با این شرایط روبه است.

نامی با تاکید بر اینکه باید آمادگی بیشتری برای مقابله با بحران‌های مختلف داشته باشیم، گفت: مدیریت بحران برای حفظ جان و دارایی‌های مردم و سرمایه‌های کشور است. در همین راستا نیز ما باید از دانش و تجهیزات روز استفاده کنیم. دانشمندان خودمان نیز در زمینه تولید فناوری‌های جدید اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پاسخ به این پرسش که چه میزان آمادگی در سازمان مدیریت بحران برای مقابله و پیشگیری از حوادث طبیعی وجود دارد گفت: در مقایسه با کشور‌های جهان نمره ما بالا است. ضمن اینکه در مواقع بحران امتیاز کشور ما بر این است که مردم نیز امدادرسانی و کمک‌رسانی می‌کنند البته مدیریت همه این امدادرسانی‌ها در ستاد بحران انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار