یک کارگاه غیر مجاز تاکسیدرمی در خرم‌آباد کشف شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: یک کارگاه غیر مجاز تاکسیدرمی توسط محیط‌بانان منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد کشف شد.

علی سالاروندبیان کرد: محیط‌بانان منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد روز گذشته موفق به دستگیری یک شکارچی متخلف و کشف یک کارگاه غیرمجاز تاکسیدرمی در بازرسی از منزل وی شدند.

وی اظهار داشت: بنابر گزارش واصله مبنی بر وجود ادوات و سلاح‌های غیر مجاز در منزل یک متخلف سابقه‌دار بلافاصله با دستور مقام قضایی و همکاری نیروی انتظامی شهرستان خرم آباد از منزل و مخفیگاه شخص متخلف بازرسی به عمل آمد که یک تخته پوست پلنگ، سه سر شاخ بز کوهی، سه قطعه کبک تاکسیدرمی شده و یک قبضه سلاح پنج تیر ساچمه زنی کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به ماده هشت آئین نامه اجرایی قانون شکار و صید سال ۱۳۹۸ ادامه داد: هر گونه خرید، فروش، عرضه، نگهداری، واردات و صادرات تاکسیدرمی حیات وحش نیاز به تحصیل پروانه از سازمان حفاظت محیط زیست دارد، در غیر این‌صورت جرم محسوب می‌شود و برابر قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی عنوان کرد: در بازرسی از منزل متخلف و بازجویی‌های اولیه مشخص شد به صورت غیر مجاز اقدام به تاکسیدرمی گونه‌های جانوری حیات وحش می‌نماید.

سالاروند گفت: پس از دستگیری فرد متخلف ضمن ضبط گونه‌های تاکسیدرمی شده، پرونده این تخلف صورتجلسه و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

تاکسیدرمی همان آکَنده‌سازی یا فن نگهداری پیکر جانداران برای مدتی طولانی است که حیوان آکنده‌سازی شده شباهت بسیار زیادی با اصل خود دارد و حتی در بسیاری از تصاویر نمی‌توان متوجه تفاوت این دو شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار