ابلاغ ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار مدیریت بحران به چهارمحال و بختیاری

مدیرکل ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای وقوع حوادث طبیعی سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان ابلاغ شده است.

خسرو کیانی با اشاره به حوادث طبیعی پارسال از جمله سیل و برف که منجر به گل آلود شدن ۵۰ درصد آب شرب مردم چهارمحال و بختیاری شد، گفت: همه مسؤولان استانی و اعضای ستاد مدیریت بحران، حوادث را به گونه‌ای مدیریت کردند که خسارت را به حداقل برسانند و در این خصوص پیگیری‌های لازم برای جبران خسارات مردم انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در راستای آسیب‌های ناشی از حوادث طبیعی نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بحث تملک، تسهیلات و کمک‌های بلاعوض در بخش‌های مسکونی، زیرساختی و کشاورزی به این استان ابلاغ شده است.


بیشتر بخوانید


وی افزود: همچنین ۲۳۵ پروژه اولویت‌دار در سطح چهارمحال و بختیاری شناسایی و به صورت ۱۰۰ درصد تامین اعتبار شده است.

کیانی با اشاره به تخریب ۶۲۰ منزل مسکونی ناشی از سیل در چهارمحال و بختیاری، اضافه کرد: ۲ روستا از جمله بارده در شهرستان بن و سیدمحمد در شهرستان لردگان مهم‌ترین روستا‌های آسیب‌دیده ناشی از سیل هستند که کمک‌های بلاعوض و تسهیلات در حد سفت‌کاری و نازی‌کاری در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر کمک‌های صندوق بیمه محصولات و سایر مراجع حمایتی، ۱۰۳ میلیارد تومان اقدامات حمایتی از جمله تمدید وام‌های کشاورزی و امهال سود وام کشاورزان انجام شد که تعداد زیادی از خسارت‌دیدگان از این تسهیلات استفاده کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.