هزینه ۷۹۱ میلیارد ریالی برای بیماران خاص و صعب العلاج در سیستان و بلوچستان

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: از سال ۱۴۰۱ تاکنون ۷۹۱ میلیارد ریال برای بیمارمشمول صندوق در استان هزینه شده است.

شهرکی مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در گذشته، پنج دسته بیماری تالاسمی، هموفیلی، پیوند کلیه، دیالیز و ام اس، به عنوان بیماری خاص شناخته می‌شد اما از مهرماه ۱۴۰۱، براساس دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت، این پنج دسته بیماری، به ۱۰۷ بیماری افزایش یافت.

شهریار شهرکی ادامه داد: ۵۱ مورد بسته خدمتی از این بیماری‌ها در سامانه‌های بیمه سلامت تعریف شده، یعنی وقتی بیمه شده با کد ملی به موسسات سرپایی مراجعه می‌کند، همان جا این دستورالعمل برای وی اعمال می‌شود، از سال ۱۴۰۱ تاکنون ۷۹۱ میلیارد ریال برای بیمارمشمول صندوق در استان هزینه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: برای افراد مبتلا به نارسایی مزمن کلیه پیش از تاسیس صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج خدماتی همچون جلسات همودیالیز، ست صافی و سوزن دیالیز، خدمات تعبیه راه عروقی، هزینه کاتترهای دائم و موقت و همچنین گراف‌های عروقی رایگان بوده است.

وی افزود: تاکنون در سیستان و بلوچستان بیماران دیابتی بیشترین کسانی بودند که از صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج بهره برده‌اند که پس از آن بیماران تالاسمی، سرطانی، پرفشاری خون، دیالیزی و بیماران مبتلا به هموفیلی به ترتیب در جایگاه‌های بعدی استفاده از خدمات صندوق قرار گرفته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار