تخریب ۳۱ ساختمان خطرساز در شهر قزوین

مدیر منطقه یک شهرداری قزوین گفت: ۳۱ ساختمان خطرساز در سال جدید برای پیشگیری از حوادث ناگوار با حکم دستگاه قضایی تخریب شده است.

سید مهدی حاجی سید رضی مدیر منطقه یک شهرداری قزوین گفت: برخی از ملک‌های رها شده و نیمه مخروبه که می‌تواند برای شهروندان خطرساز باشد، با استناد به بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها باید برای تخریب در اولویت قرار گیرد.

وی اضافه کرد: روش تخریب به این شکل است که ابتدا با پارچه نوشته‌ای به مالک ساختمان هشدار می‌دهیم تا به اصلاح و امنیت بنا اقدام کند، اگر تا مهلت تعیین شده اقدامی صورت نگرفت موضوع به دستگاه قضایی گزارش شده و حکم تخریب صادر می‌شود.

حاجی سید رضی به خانه مومنان در محله دباغان اشاره کرد و گفت: این ساختمان نیز یکی از منازل قدیمی و مخروبه‌ای است که البته به دلیل تاریخی بودن آن امکان تخریب وجود ندارد، اما به میراث فرهنگی نامه نگاری شده تا مراحل مرمت و بازسازی آن را در دستور کار قرار دهد.

این مسئول با بیان اینکه ساختمان‌های خطرساز به علت ریزش بنا می‌تواند برای عابران در معابر مخاطرات فراوانی ایجاد کند، ادامه داد: در برخی از موارد نیز ساختمان مخروبه به محلی برای تجمع کارتن خواب‌ها و معتادان تبدیل می‌شود که این موضوع نیز برای ساکنان اطراف ساختمان ایجاد نارضایتی می‌کند.

مدیر منطقه یک شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه ساختمان مخروبه و همچنین اماکنی که رها شده و بلااستفاده مانده است، موضوع را به سامانه ۱۳۷ گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار