افزایش ۳۵ درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی در بافت‌های فرسوده اردبیل

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از افزایش ۳۵ درصدی صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده استان خبر داد.

محمد زارع حسین زاده در دومین پویش ملی بم برای ایران قوی که با حضور نماینده شرکت بازآفرینی شهری ایران و سفیر بهسازی بم و جمعی از مسولین استانی در اردبیل برگزار شد اظهار کرد: سال گذشته شرکت بازآفرینی شهری ایران پویش جهادی «بم، سفیر نوسازی برای ایران قوی» را با هدف ترویج فرهنگ نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده برگزار کرد و هدف از برگزاری این رویداد و پویش اشاعه فرهنگ نوسازی و مقاوم سازی بافت‌‏های ناکارآمد و فرسوده شهری و همچنین سکونتگاه‌های غیر رسمی می‌باشد تا بار دیگر شاهد تکرار فاجعه غم انگیز زلزله بم نباشیم.

او گفت: سال گذشته در سالروز زلزله بم با حضور همزمان سفیران بم در ۳ شهر اردبیل، پارس آباد مغان و مشکین شهر همزمان با بیش از ۱۰۰ شهر در سطح کشور، اهمیت نوسازی خانه‏‌های فرسوده، لرزان و ناپایدار واقع در بافت‏‌های فرسوده مورد تاکید قرار گرفت و سپس با همکاری شرکت بازآفرینی شهری ایران، از مشوق‏‌های ۱۹ گانه در حوزه بازآفرینی شهری و نوسازی مناطق و بافت‌های فرسوده رونمایی بعمل آمد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ضمن تقدیر از اقدامات ارزشمند و ماندگار مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در حوزه بازآفرینی شهری و نوسازی مناطق و بافت‌های فرسوده افزود: با همکاری و هدایت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل شاهد افزایش ۳۵ درصدی صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی در استان اردبیل هستیم.

حسین زاده ز اهتمام ویژه مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل و سایر دستگاه‌های عضو ستاد بازآفرینی شهری و شهرداری‌ها به حوزه بازآفرینی شهری اشاره کرد و گفت: در مرحله اول این رویداد اقدامات برتر بازآفرینی در سه حوزه مسکن، فضا‌های شهری و توانمندسازی مدنظر هستند و موضوعاتی همچون بسته‏‌های تشویقی، تحقق نوسازی مسکن، بهسازی و حذف معابر خاکی، اقدامات اطلاع رسانی، ترویجی و رسانه‌‏ای و ... را در بر خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.