تولد بیش از ۴۰ هزار نوزاد؛ دستاورد پژوهشگاه رویان

رئیس پژوهشگاه رویان دکتر شاهوردی گفت: بیماران با راهنمایی متخصصان پیش از شروع درمان‌های شیمیایی و پرتودرمانی، می‌توانند بافت خود را حفظ کرده و برای فرزندآوری در بانک نگهداری کنند.

دکتر عبدالحسین شاهوردی، رئیس پژوهشگاه رویان در برنامه جوونی مجاز رادیو جوان گفت: پژوهشگاه رویان در طول سه دهه فعالیت خود با انتخاب مسیر‌های متنوع، توانسته است به نیاز‌های مردم پاسخ دهد. در این مدت، بیش از ۴۰ هزار نوزاد به دنیا آمده و چراغ امید و روشنایی را در خانه‌ها روشن کرده اند. همچنین، دعای خیر خیلی از این دوستان گره‌های مشکلات ما را باز کرده و این لطف خداوند است.

شاهوردی درباره مسئله ناباروری توضیح داد: در گذشته موضوع ناباروری، بسیاری از خانواده‌ها را ناامید می‌کرد. شاید این بحث ناباروری نیز در ظاهر بیماری تلقی نشود؛ به ویژه در فرهنگ شرق این مسئله بر خانواده‌ها تأثیر بسزایی داشت. خیلی از خانواده‌ها به یکدیگر تعلق داشتند، اما به دلیل ناباروری از یکدیگر جدا می‌شدند.

وی در ادامه افزود: خداوند عزیز مسیر‌هایی را باز کرده است که خیلی از این خانواده‌ها پاسخ می‌گیرند و مجموعه ناباروری در هر استانی به لطف خداوند و به همت و تلاش جوانان مملکت، فعال شده اند و با برکت خداوند، خدماتی را ارائه می‌دهند.

شاهوردی توضیح داد: مجموعه رویان به عنوان یک مرکز آموزشی، پژوهشی و خدمات تخصصی، در مسیر ارائه بهترین تکنیک‌ها و روش‌های جهانی در زمینه ناباروری فعالیت می‌کند و خدمات خود را ارائه می‌دهد.

وی در ادامه افزود: این مجموعه امروزه خدماتی را ارائه می‌دهد که قبلاً تنها در برترین مراکز جهان انجام می‌شدند. اکنون ما در زمینه درمان ناباروری با استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های جدید، موفق به دستیابی به نتایج قابل قبولی شده‌ایم. حتی در مواردی که درمان‌های قبلی جوابگو نبوده اند، ما موفق به رسیدن به نتایج مطلوب شده‌ایم.

شاهوردی به مشکلات ناباروری نیز اشاره کرد و گفت: ما اکنون مشاهده می‌کنیم که بسیاری از افراد در ابتدا مشکل نازایی ندارند؛ اما زمانی که به مواجهه با بیماری‌های مزمن و صعب‌العلاج می‌پردازند و به درمان‌های شیمیایی و پرتودرمانی روی می آورند، سلول‌های بنیادی از بین می‌روند. افرادی که ازدواج نکرده‌اند نیز ممکن است در آینده از فرصت فرزندآوری محروم شوند.

رئیس پژوهشگاه رویان در پایان گفت: اکنون با راهنمایی متخصصان پیش از شروع درمان‌های شیمیایی و پرتودرمانی، افراد می‌توانند بافت خود را حفظ کرده و در بانک نگهداری کنند. این امر، امیدواری برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد. این افراد با امید به آینده می‌توانند از طریق سلول‌های خودشان به پدر یا مادر شدن دست یابند و در درمان‌های مربوطه نیز موفق خواهند بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار