حمله دو پهپاد به مقر پیشمرگه در کردستان عراق

منابع رسمی در اقلیم کردستان عراق اعلام کردند دو پهپاد به مقر شبه نظامیان پیشمرگه در اربیل حمله کردند.

 اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که مقر نیرو‌های امنیتی کرد در استان اربیل در شمال این کشور شنبه شب مورد حمله دو پهپاد قرار گرفت که منجر به خسارات مادی شد.

براساس گزارش النشره، در بیانیه اقلیم کردستان آمده است که «یکی از مقر‌های نیرو‌های پیشمرگه در اربیل دیشب حدود ساعت ۲۳:۴۵ دقیقه توسط دو هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفت. این حمله تلفات جانی نداشت و تنها خسارات مادی برجای گذاشت.»

مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان، در پلتفرم X (توییتر سابق) نوشت که دولت فدرال عراق در بغداد باید هرگونه حمله به اقلیم کردستان را حمله به کل عراق بدان. بارزانی از محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق خواست تا اقدامات عملی و موثریدر این خصوص اتخاذ کند. این در حال است که بغداد و اربیل مدتی است که روابط متشنجی دارند.

بارزانی همچنین در ادامه ادعا کرد تلاش برای حمله به اقلیم کردستان به بی ثبات کردن کل کشور و ایجاد جنگ و درگیری در کشوری که خونریزی های زیادی را به خود دیده، منجر خواهد شد.

در همین حال، در بیانیه‌ای که از سوی مرکز رسانه‌ای امنیتی دولت عراق منتشر شد، آمده است که نخست‌وزیر این کشور دستور باز کردن تحقیقات جامع در مورد حمله جنایتکارانه به نیرو‌های امنیتی کرد را صادر کرده است. 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیروان مهابادی
۱۰:۲۵ ۱۱ دی ۱۴۰۲
اونوقت ما هم اعلام میکنیم هر عملیات تروریستی از سوی منطقه تروریست های کردنشین حمله از سوی کشور واحد عراق قلمداد میشود ...
آخرین اخبار