نماینده مردم ملایر در مجلس از سفر وزیر نیرو به ملایر در آینده‌ای نزدیک خبر داد. 

هادی بیگی‌نژاد با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه برق گفت: توافقات سالانه در حوزه برق پیش می‌رود و مقداری از توافقات تا پایان سال انجام خواهد شد و آمدن وزیر نیرو تعهدات قبلی حوزه برق را تسریع می‌کند.

بیگی‌نژاد با اشاره به تنش آبی تعدادی از روستا‌های شهرستان گفت: تفاهم‌نامه‌هایی به منظور کاهش این تنش‌ها منعقد شده و کار‌ها پیش می‌رود و با سفر وزیر نیرو با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد.

او افزایش جدیت و تسریع در تخصیص اعتبارات در حوزه فاضلاب را از دیگر اهداف این سفر برشمرد و افزود: ساخت نیروگاه برق ۵۰۰ مگاواتی به ماده ۲۳ رسیده و سازمان برنامه و بودجه باید موافقت خود را برای ساخت نیروگاه اعلام کند و این سفر روند ساخت نیروگاه را تسریع کرده و کار با جدیت بیشتری پیش خواهد رفت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه این نیروگاه یک نیروگاه کلاس F و بالاترین مدلی است که فناوری آن در کشور وجود دارد، گفت: سوخت نیروگاه گاز و گازوئیل بوده و آلودگی زیست‌محیطی زیادی ندارد.

بیگی‌نژاد گفت: نیروگاه سالانه ۱۷۵ هزار مترمکعب آب مصرف می‌کند که از پساب تصفیه شده فاضلاب ملایر تأمین خواهد شد و در نتیجه تنش آبی ایجاد نخواهد کرد.

او با اشاره نوسانات برق در برخی مناطق گفت: برای رفع این نوسانات نیازمند راه‌اندازی پست‌های جدید به ویژه در دهستان آورزمان هستیم که مطالعات آن در حال انجام است و اختلاف‌نظرات کارشناسی در این‌باره وجود دارد و در سفر وزیر نیرو به ملایر تصمیم‌گیری نهایی انجام خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در شهرک صنعتی شوشاب و بخش جوکار نیز دو پست برق در حال ساخت است که تأمین اعتبار آن‌ها از مصوبات سفر ریاست جمهوری بوده، اما به اتمام نرسیده و این سفر اتمام این پروژه‌ها را تسریع می‌کند.

بیگی نژاد گفت: موافقت‌هایی هم درباره تعویض لامپ‌های معابر عمومی در سطح شهر به لامپ‌های کم‌مصرف با هدف کاهش مصرف برق انجام شده و طی سفر وزیر نیرو پیگیری خواهد شد.

او درباره تاریخ سفر وزیر نیرو به ملایر گفت: فعلاً تاریخ دقیقی از زمان این سفر مشخص نشده، اما تلاش می‌کنیم قبل از بهمن‌ماه اتفاق بیفتد.

برچسب ها: وزیر نیرو ، نیروگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.