بررسی صلاحیت ۲۲۳ داوطلب انتخابات مجلس در خراسان جنوبی

رئیس هیات نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی گفت: نظر هیأت نظارت استان در خصوص صلاحیت ۲۲۳ داوطلب انتخابات مجلس به هیأت مرکزی ارسال شده است.

حجت الاسلام یعقوبی رئیس هیأت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی گفت: هیأت نظارت استان و هیأت مرکزی نظارت در مجموعه شورای نگهبان کار بررسی صلاحیت داوطلب‌های انتخابات را انجام داده و تا چهاردهم دی مهلت قانونی بررسی صلاحیت نامزد‌های انتخابات مجلس در هیأت نظارت وجود دارد.

او با بیان اینکه هیأت‌های نظارت استان‌ها تقریبا کار خودشان را انجام داده اند افزود: در خراسان جنوبی هم هیأت نظارت استان کار بررسی داوطلب‌ها را انجام داده و نتایج را به هیأت مرکزی نظارت ارسال کرده است.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه در استان ۲۴۵ نفر برای انتخابات ثبت نام کردند که ۸ نفر انصراف دادند و ۱۵ نفر هم در هیأت‌های اجرایی تأیید صلاحیت نشدند بیان کرد: در مجموع هیأت نظارت بر انتخابات استان پرونده ۲۲۳ نفر را بررسی و نسبت به آن‌ها اعلام نظر کرده است.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی عنوان کرد: هیأت مرکزی نظارت رأی نهایی خود را در تاریخ ۱۵ و ۱۶ دی از طریق فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه به داوطلبان اعلام خواهد کرد.

او گفت:: بعد از این تاریخ، چنانچه داوطلبان اعتراض یا شکایتی داشته باشند به مدت ۳ روز مهلت دارند شکایت خود را به شورای نگهبان اعلام کنند و شورای نگهبان پس از آن به مدت ۳۰ روز فرصت دارد به شکایت داوطلبان رسیدگی و نظر قطعی خود را اعلام کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.