توزیع شیر در ۳۲۰۱ مدرسه آذربایجان شرقی

دبیر کارگروه شیر مدارس آذربایجان‌شرقی از توزیع شیر در ۳۲۰۱ مدرسه استان خبر داد.

آقای تقی‌زاده در جلسه هماهنگی برنامه شیر مدارس ابتدایی گفت: در استان آذربایجان شرقی در ۳۲۰۱ مدرسه دولتی و ابتدایی و در بین بیش از ۳۳۸ هزار دانش آموز  توزیع شیر انجام می شود.

آقای تقی‌زاده با اشاره به اینکه هدف از توزیع شیر رفع مشکلات تغذیه‌ای و کمک به سلامت دانش آموزان در مدارس است اظهار کرد: طبق آمار و اطلاعات موجود در ۳۹ منطقه استان آذربایجان شرقی توزیع شیر در مدارس از ماه‌های گذشته در حال انجام  است.

آقای نورآبادی رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند طراحی و ابلاغ اجرای دستورالعمل برنامه ملی شیر مدرسه به دبیرخانه‌های سلامت و امنیت غذایی استان به اهمیت نظارت بر توزیع شیر در مدارس استان اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این جلسه ایجاد هماهنگی بین بخشی در اجرای طرح موثر توزیع شیر در مدارس ابتدایی و حل چالش‌های مدیریتی و راهبردی این برنامه است.

وی افزود: در طرح و برنامه ملی توزیع شیر در مدارس استان دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان در مراحل سیاستگذاری، تولید، توزیع، مصرف، حمل و آموزش نقش نظارتی و هماهنگی بین بخشی را برعهده دارد.

آقای نورآبادی افزود: طبق ابلاغیه دستور العمل برنامه ملی شیر مدارس، توزیع شیر استریل از کارخانه‌های مورد تایید معاونت غذا ودارو و اداره استاندارد استان انجام می‌شود و مسئولیت دریافت شیر پاستوریزه در مدارس با رعایت زنجیره سرد و ضوابط بهداشتی بر عهده مدیران مدارس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار