تصادفات جاده‌ای در بروجرد ۶۰ درصد کاهش یافته است

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: تصادفات جاده‌ای در شهرستان ۶۰ درصد کاهش یافته است.

مسلم مرادی در جلسه شورای ترافیک که در سالن جلسات فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۶ نفر براثر تصادفات جاده‌ای در بروجرد جان خود را از دست دادند که رتبه یک در کشور بود، اما امسال این میزان ۶۰ درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: اقدامات مختلفی در بخش‌های مختلف انجام شده و باید در سایر مشکلات نیز مرتفع شوند و هر مسئولی قدمی بردارد که یک انسان و یک هموطن کمتر کشته نشود یک نوع جهاد است.

فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: ترافیک سطح شهر بروجرد یکی از معضلات مهم شهری بود که با برگزاری جلسات متعدد و پیگیری‌های انجام شده معضل سد معبر سه‌راه جعفری بروجرد رفع و با ساماندهی دست‌فروشان شهر و حل مشکل سد معبر برطرف شده که مردم نیز استقبال زیادی نشان دادند.

مرادی با اشاره به جاده دهریز- نهاوند، افزود: پیمانکاران باید به تعهدات خود پایبند باشند و به هر طریقی باید تلاش شود که آمار فوتی‌های ناشی از تصادف کاهش یابد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بروجرد یک کریدور برای راهیان نور و اربعین است باید نقاط حادثه‌خیز محور‌های ارتباطی شهرستان شناسایی شوند.

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه هر اقدامی بدون مصوبه شورای ترافیک ممنوع است، افزود: خط‌کشی اشترینان- نهاوند ضعیف است.

مرادی با اشاره به اینکه خط‌کشی در کاهش تصادفات تأثیرگذار است، اظهار کرد: میدان تره‌بار بروجرد نیز باید ساماندهی شود و یک طرح ترافیکی برای این مسیر در نظر گرفته و ورودی و خروجی مناسب برای آن در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به آموزش رانندگی، تصریح کرد: ساخت تیزر‌های آموزشی برای کاهش تصادفات بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.