آنروا: شرایط غزه غیرقابل تحمل است

سازمان آنروا شرایط فعلی غزه را اسفناک خواند.

شرایط زندگی در غزه به دلیل بمباران گسترده هوایی و عملیات زمینی رژیم صهیونیستی، و در عین حال جلوگیری از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به منطقه به شدت بحرانی است. همین موضوع صدای سازمان‌های بین المللی را درآورده است.

به گزارش الجزیره، فیلیپ لازارینی، کمیسر آنروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی سازمان ملل) شرایط غزه را غیرقابل تحمل خواند. 

لازارینی امروز (چهارشنبه) در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: ۳ ماه جنگ در غزه باعث آوارگی گسترده، کشته و زخمی شدن گسترده غیرنظامیان، و ویرانی‌های سراسری در این باریکه شده است. 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: رنج غیرقابل تحمل فعلی در غزه با بی توجهی به انسانیت زدایی مداوم و ترویج سخنان نفرت انگیز بدتر می‌شود. 

سازمان آنروا نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ۹۰ روز جنگ در غزه خطر گسترش بیماری‌ها را در این منطقه افزایش داده است. شرایط غزه تاسفناک است. 

در این بیانیه آمده است: خیابان‌های شلوغ رفح شاهد گسترش بیماری است. در حالی قحطی بر غزه سایه افکنده است که محدودیت‌ها در دسترسی به اقلام بشردوستانه شرایط را بحرانی‌تر کرده است. ما هم اکنون نیازمند به یک آتش بس بشردوستانه به منظور پایان دادن به آوارگی اجباری و مداوم فلسطینیان هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار