آیات عظام مکارم شیرازی و سبحانی حمله تروریستی کرمان را محکوم کردند

آیات عظام ناصر مکارم شیرازی و جعفر سبحانی از مراجع تقلید در پیام‌های جداگانه حمله تروریستی به تجمع مردمی در گلزار شهدای کرمان را محکوم کردند.

دیروز در سالروز شهادت سردار سلیمانی 2 انفجار به فاصله چند دقیقه ای در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان رخ داد و باعث شهادت 84 نفر از هموطنانمان شد.

 آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید در این خصوص پیامی صادر کردند.

متن پیام بدین شرح است:

شهادت مظلومانه و زخمی شدن جمع زیادی از مردم عزیز کشورمان در عملیات تروریستی شهر کرمان در مراسم پاسداشت شهید سلیمانی موجب اندوه و تألم فراوان گردید.

جنایتکارانی که دستانشان به خون کودکان، زنان و مردان بی گناه آغشته است با این جنایت به دنبال ناامنی در این مرز و بوم‌اند تا شکست‌های خود را جبران کنند، اما بدانند که این مردم و همۀ مسلمانان راستین، به وعدۀ حقّ الهی یقین داشته و با صبر و استقامت به پیروزی نهایی بر همه دشمنان و بدخواهان خواهند رسید، إن شاء الله.

در بخش دیگری از این پیام آمده‌است: اینجانب این مصیبت را به محضر حضرت، ولی عصر ارواحنا فداه و عموم مردم شریف ایران و خصوصاً خانواده شهدا تسلیت عرض نموده، از درگاه حضرت حق تعالی رحمت واسعه برای ارواح شهدا و شفای عاجل برای مجروحین و مصدومین مسئلت دارم و از مسئولین و نیرو‌های امنیتی و نظامی، شناسایی عاملان و کیفر آنان را خواستارم.

در پیام آیت الله سبحانی نیز آمده‌است: با کمال تأسف و تأثر فراوان، بار دیگر دست خون آلود دشمنان اسلام و بشریت در همایش تقدیر از سردار سلیمانی، سرزمین ایران عــزیز را با خون شهداء و مجروحان رنگین کرد و همگان را در غم و اندوه فرو برد.

در این پیام تاکید شده‌است که عامل و عاملان این جنایت هولناک به اشد عذاب الهی گرفتار خواهند بود و قبل از آن با همت سربازان گمنام شناسایی شده و به سزای اعمالشان خواهند رسید.

آیت الله سبحانی، این مصیبت بزرگ را به ملت عزیز ایران و وابستگان شهیدان راه فضیلت، تسلیت گفته و برای آنان علو درجه خواستار شده‌است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.