تمدید پویش ملی سلامت در کشور

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح پویش ملی سلامت برای بررسی پرفشاری خون و غربالگری دیابت تا ۳۰ دی تمدید شد.

پور حسینی مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی کرمان گفت: بلافاصله بعد از اعلام حادثه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و رییس اورژانس کشور به کرمان سفر کردند و در ۱۲ بیمارستان کرمان برکار مداوای بیماران نظارت داشتند و مسئولان علوم پزشکی یزد نیز که استان معین کرمان بودند از همان ابتدای حادثه آمادگی خود را برای اعزام نیرو به کرمان اعلام کردند و از استان یزد خون به کرمان ارسال شدکه البته مردم استان باید بطور مستمر برای اهدای خون مراجعه کنند تا نیاز بخش بهداشت و درمان همواره تامین شود و نیاز به اعزام کادر بهداشت ودرمان از یزد به کرمان نیست. 

او افزود: استان یزد در شیوع بیماری دیابت و پرفشاری خون جزو سه استان رتبه اول در کشور است و لذا اهمیت پویش ملی سلامت با محوریت غربالگری دیابت و پرفشاری خون در این است که افرادی که دارای دیابت و یا پرفشاری خون هستند، ولی از بیماری خود خبر ندارند شناسایی می‌شوند. 

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: شناسایی هرچه زودتر این دو بیماری باعث می‌شود تا بتوان با اقدامات درمانی و رعایت رژیم غذایی مناسب و الگوی رفتار صحیح زندگی، از عوارض خطرناک این بیماری‌ها که بعضی قابل برگشت هم نمی‌باشد، جلوگیری کرد. این دو بیماری می‌توانند شیوع بیماری‌های قلبی عروقی که شایع‌ترین علت مرگ و میر در کشور ما می‌باشد را افزایش دهند.

پورحسینی در ادامه به تمدید پویش ملی سلامت اشاره کرد و گفت: در پویش ملی سلامت استان یزد ۴۲۴ هزارو ۷۹۷ نفر مورد غربالگری قرار گرفتند که ۸ هزارو ۷۹۷ نفر با احتمال پرفشاری خون و ۴ هزار و ۱۶۱ نفر با احتمال دیابت در این طرح شناسایی شدند.

او تصریح کرد: پوشش ۴۴ درصدی این طرح در شهر‌های استان محقق شد و بطور کلی ۱۳ هزار نفر در این طرح شناسایی شدند. 

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تعداد افراد شرکت کننده در این طرح در کشور را نیز ۳۵ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: این طرح تا ۳۰ دی تمدید شده است.

پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان در استان یزد آغاز شده است و تا ۳۰ دی ادامه دارد.

همه‌ی افراد بالای ۱۸ سال و زنان باردار در گروه‌های سنی می‌توانند برای شرکت در طرح پویش سلامت به نزدیک‌ترین مرکز یا پایگاه خدمات جامع سلامت مراجعه و از لحاظ فشار خون و دیابت بررسی و آموزش‌های خود مراقبتی را دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار