آغاز عملیات مبارزه با لورانتوس

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اسلام آبادغرب، از آغاز عملیات مبارزه با لورانتوس با همکاری هیأت کوهنوردی شهرستان خبر داد.

مجتبی تاسه رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اسلام آبادغرب امروز د ر جمع خبرنگاران، گفت : طی سال‌های اخیر تهدیدات بزرگ مثل آتش‌سوزی، خشکیدگی و آفت‌های مختلف درختان بلوط را تهدید کرده است که سبب ضربات جبران‌ناپذیری بر عرصه‌های جنگلی شده است.

وی افزود: یکی از تهدید‌هایی که سال‌های سال است بر روی درختان بلوط قرار دارد، گیاه نیمه انگلی لورانتوس است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اسلام آبادغرب تصریح کرد: لورانتوس مهمترین آفتی است که بر روی درختان جنگلی به ویژه درخت بلوط رشد می‌کند و با تشکیل غده بر روی آن سبب ضعیف شدن و در نهایت خشکیدن کامل آن می‌شود و تنها راه مبارزه با آن قطع مکانیکی این آفت است.

وی بیان کرد: لورانتوس با نام محلی مخور، بوته‌ای است که در فصل رویش درخت، به صورت توده انبوه و سبز رنگ با برگ‌های گوشتی و فاقد ریشه روی درخت می‌روید و به جای ریشه‌ها وستوریوم دارد و مواد مورد نیاز خود را از درخت میزبان جذب می‌کند و در فصل خزان درخت، به صورت کپه‌های قهوه‌ای تیره و یا غده‌های گرز مانند بر روی درخت به طور کامل نمایان است.

تاسه افزود: با کمک هیأت کوهنوردی و اهالی روستای سرخک سنجابی محدوده‌ای از عرصه روستا که آلوده به لورانتوس بود پاک‌سازی شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار