مطالبه وزیرخارجه اردن از بلینکن درباره غزه

وزیر خارجه اردن امروز یکشنبه در دیدار با همتای آمریکایی بر ضرورت توقف جنگ غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه و پزشکی برای مردم نوار غزه در کلیه مناطق تاکید کرد.

وزیر خارجه اردن ایمن الصفدی، امروز (یکشنبه، ۷ ژانویه) میزبان همتای آمریکایی آنتونی بلینکن بود و با او درباره تحولات غزه و فاجعه انسانی فزاینده جنگ کنونی در نوار غزه رایزنی کرد. 

بر اساس این گزارش، دو طرف در این دیدار درباره توقف فوری جنگ، حمایت از غیرنظامیان، تضمین ارسال کمک‌های بشردوستانه و پزشکی کافی و دائمی به همه مناطق غزه تاکید کردند. 

به نوشته المیادین، وزیر خارجه اردن در این دیدار درباره ضرورت توقف اقدامات غیرقانونی اسرائیل در کرانه باختری و قدس اشغالی با همتای آمریکایی گفت‌وگو کرد و دو طرف درباره چندین مسئله دیگر منطقه‌ای و دوجانبه رایزنی کردند. 

بلینکن شنبه شب پس از ترکیه و یونان وارد امان شد و قرار است با عبدالله دوم شاه اردن نیز دیدار کند و از یکی از مراکز برنامه جهانی غذا در پایتخت این کشور بازدید کند. 

وزیر خارجه آمریکا، شب گذشته پیش از ترک یونان به مقصد اردن، گفت: «ما باید اطمینان حاصل کنیم که درگیری در غزه به ویژه با وارد شدن آن به ماه چهارم گسترش نیابد. یکی از مناطق واقعی نگران‌کننده، مرز بین اسرائیل و لبنان است و ما می‌خواهیم هر کاری که ممکن است انجام دهیم تا وضعیت در آنجا تشدید نشود».

وی قرار است در ادامه سفر منطقه‌ای او به قطر سفر کند که نقش میانجی را میان رژیم صهیونیستی و حماس ایفا می‌کند. بلینکن سپس به ابوظبی خواهد رفت و روز دوشنبه به عربستان سعودی سفر خواهد کرد و در نهایت به اراضی اشغالی فلسطین خواهد رفت.

برچسب ها: اردن ، آمریکا ، جنگ غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار