واگذاری بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ قطعه زمین رایگان به متقاضیان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : در حوزه جوانی جمعیت تاکنون در شهر کرمانشاه بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ قطعه زمین رایگان به متقاضیان واگذار شده است.

رامین الماسی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ قطعه زمین رایگان در طرح جوانی جمعیت به متقاضیان واگذار شده است، گفت : در طرح جوانی جمعیت افرادی که صاحب خانه و زمین هستند و شرایط فرزند سوم را دارند، می‌توانند با مراجعه به سایت نهضت ملی مسکن در حوزه جوانی جمعیت ثبت‌نام کرده و از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

وی در خصوص آخرین وضعیت پروژه نهضت ملی مسکن هم، گفت: تاکنون عملیات اجرایی ۲۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه آغاز شده و تا پایان سال به ۵۰ هزار واحد می‌رسد و افرادی که در استان کرمانشاه در پروژه‌های جدید نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند تا مرحله سفت‌کاری واحد مسکونی آن‌ها تنها دو قسط از سهم آورده را پرداخت می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه عنوان کرد: در پروژه‌های گذشته نهضت ملی مسکن، متقاضیان به طور معمول باید ۱۰ تا ۱۲ قسط را پرداخت کنند تا این پروژه به اتمام برسد، اما در پروژه‌های جدید طرح ملی مسکن امسال، تعداد طبقات کاهش یافته و آورده مردم ابتدا ۲ قسطی خواهد بود و تا پایان سفت کاری از مردم هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

الماسی با بیان اینکه در شهرستان‌ها واگذاری به مردم انجام شده که از ظرفیت خود مردم برای ساخت استفاده شود و در مرکز استان پروژه‌های جدید با حداکثر سه طبقه و ۶ واحدی در قطعات بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ متری شروع شده است، افزود: تسهیلات تا پایان سفت کاری نما استفاده می‌شود و سازنده‌ها می‌سازند و در مرحله بعد به مردم واگذار خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در حوزه مسکن روستایی یک‌هزار و ۳۵۰ هکتار زمین به روستا‌ها در قطعات حداکثر ۵۰۰ متری و با هدف مهاجرت معکوس تخصیص یافته است، گفت: افرادی در روستا‌های حریم متقاضی این اراضی هستند می‌توانند به مجموعه راه و شهرسازی یا بنیاد مسکن مراجعه کنند و درخواست خود را ارائه دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار