ضد صهیونیستی‌ترین شهرهای آمریکا کدامند؟

چندین شهر آمریکا مواضع ضدصهیونیستی اتخاذ کرده‌اند، اما چند شهر از میان آن‌ها در خط مقدم در مبارزه با صهیونیسم قرار دارند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت که شورا‌های شهر ریچموند و اوکلند در کالیفرنیا درگیر جنگی هستند که در ۱۲۰۰۰ کیلومتر دورتر در نوار غزه در حال وقوع است. این رسانه‌ی صهیونیستی ادعا کرد احساساتی که لزوماً یهودستیزی کلاسیک نیستند، بلکه تجلی چیزی هستند که بسیاری آن را «پیشرفت گرایی آشفته» می‌نامند.

 این روزنامه توضیح داد که ریچموند که ۱۶۰۰۰ نفر جمعیت دارد و به دلیل ساخت کشتی‌های آمریکایی در طول جنگ جهانی دوم مشهور بود، اولین شهری در آمریکا است که رژیم صهیونیستی را به پاکسازی قومی و مجازات دسته جمعی متهم کرده است. 

پس از یک بحث طولانی، شورای شهر ریچموند حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کرد و خواستار آتش بس فوری بشردوستانه و عبور ایمن برای کمک‌های بشردوستانه به غزه شد. این شورا اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مجازات دسته جمعی را در غزه اعمال می‌کند که طبق قوانین بین المللی جنایت جنگی محسوب می‌شود.

 تصمیم شورای شهر ریچموند در میان شعار‌های جمعیت حاضر که فلسطین آزاد را فریاد می‌زدند، تایید شد.

نه چندان دور از ریچموند، اوکلند، با جمعیت ۴۳۴۰۰۰ نفر، راه همسایه خود را دنبال کرد و شورای شهر به اتفاق آرا به بیانیه‌ای که خواستار آتش بس فوری بین بود، پس از ساعت‌ها بحث پر سر و صدا که در آن درباره فاجعه غزه و هزاران کشته غیرنظامی صحبت کردند، مختلف برگزار شد، رای داد. 

 این بیانیه صرفاً یک بیانیه رسمی است که فراتر از محکومیت عمومی نیست و از تل‌آویو می‌خواهد به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد و اجازه دهد کمک‌های بشردوستانه نامحدود به غزه وارد شود و خواستار بازگرداندن خدمات اولیه و آزادی همه اسرا است.

در همان هفته شهر‌های بزرگ دیگری مانند دیترویت، سیاتل و آتلانتا نیز بیانیه‌های مشابهی را اتخاذ کردند و شورا‌های آن‌ها مخالفت خود را با جنگ در نوار غزه و حمایت کاخ سفید از رژیم صهیونیستی نشان دادند. البته که مدت‌هاست که ریچموند و اوکلند خود را در خط مقدم شهر‌های آمریکایی ضد صهیونیستی قرار داده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار