الدحدوح، نمادی برای فلسطین

صبر و شکیبایی وائل الدحدوح در برابر کشتار خانواده‌اش توسط صهیونیست‌ها به نمادی برای فلسطین تبدیل شده است.

ماشین کشتار رژیم صهیونیستی دیروز (یکشنبه) یک خودروی غیرنظامی را در منطقه میراج در رفح در جنوب نوار غزه بمباران کرد این درحالی است که ارتش اشغالگر میراج را مناطق امن اعلام کرده است. این خودرو حامل خبرنگارانی به نام‌های حمزه الدحدوح و مصطفی الثریا بود که منجر به شهادت فوری آن‌ها شد و تعداد خبرنگاران شهید از زمان آغاز تجاوز به غزه به ۱۰۹ نفر رسید.

 براساس گزارش القدس العربی، حمزه فرزند وائل الدحدوح، خبرنگار الجزیره در نوار غزه است. ترور او در ادامه انتقام‌جویی صهیونیست‌ها از خانواده الدحدوح است. خانواده الدحدوح در ۲۵ اکتبر در خانه‌ای که در آن پناه گرفته بودند و در منطقه امن اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه قرار داشت، براثر بمباران جنگنده‌های صهیونیست به شهادت رسیدند.

وائل الدحدوح در این حمله همسر، فرزند و نوه خود را از دست داد. تعدادی از اعضای خانواده الدحدوح در آن زمان تایید کردند که ارتش اشغالگر آن‌ها را تعقیب کردند و با بمباران خانه‌ی آنان خواست از وائل که خبرنگار الجزیره و درحال مخابره جنایات رژیم صهیونیستی است، انتقام بگیرد.

رژیم صهیونیستی با پاکسازی قومی، نسل کشی و وحشیگری بی حد و حصر بار دیگر با ترور پسر بزرگش وائل که  به گفته خودش حمزه برای او همه چیز بود، نشان داد که ظلم این رژیم به صاحبان این سرزمین بدتر از موشک‌ها، بمب‌ها و پهپادهایی است که بر سر آنان می‌ریزد. 

اکنون احساسات الدحدوح نماد خود فلسطین شده است، او می‌گوید اگر اشکی که برای پسرش می‌ریزد «اشک انسانیت است» که آن‌ها را از دشمنانمان جدا می‌کند.

فرزند الدحدوح، در «روز شهید» که مصادف با ۷ ژانویه هر سال است، به شهادت رسید و فلسطینی‌ها در این روز شهدای خود را به یاد می‌آورند و در مجموع آن‌ها را به نمادی از مردم شهید تبدیل کردند. 

حمزه یک روز قبل از شهادت، بی‌آنکه بداند پدرش را وداع گفت و او را صابر و امیدوار خطاب کرد و از او خواست ناامید نشود و از رحمت خدا قطع امید نکند او گفت: یقین داشته باشید که خداوند پاداش صبرتان را به شما خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۸ دی ۱۴۰۲
عجب صبری داره آقای الدحدوح
خداییش سخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۸ دی ۱۴۰۲
درود خدا و فرشتگان درگاهش به تو مــرد مومن و صبور و شجاع
آخرین اخبار