جانمایی نیروگاه انرژی خورشیدی در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان

حوزه استقرار نیروگاه انرژی خورشیدی در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان جانمایی شد

علیرضا راشکی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: محل استقرار انرژی خورشیدی در برخی شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان جانمایی شد.

وی افزود: برای بهره مندی از مزایای انرژی پاک خورشید و تامین بخشی از نیاز برق شهرک‌ها و نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان و به منظور ترغیب سرمایه گذاران و کارآفرینان، زمین مورد نیاز تخصیص داده شود.

وی اظهار کرد: به همین منظور ۸۰ هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی زاهدان جاده میرجاوه و زاهدان کامبوزیا جانمایی شد.

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان افزود: علاوه‌بر این برای استقرار نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی خاش و سراوان ۴۵ هکتار و ناحیه صنعتی میرجاوه پنج هکتار زمین جانمایی و اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: تاکنون در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان تعداد ۶ نیروگاه خورشیدی با تولید برق ۶۵ کیلو وات ساخته شده است.

راشکی خاطر نشان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان توانسته با جذب سرمایه گذاری برای استقرار نیروگاه‌های CHP از جمله در شهرک صنعتی ایرانشهر با توان تولید برق ۲۵مگاوات اقدام کند.

وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان با داشتن گستره‌ای وسیع و دسترسی طولانی مدت در طول سال به تایش خورشید دارای موقعیت بسیار مناسب برای ایجاد مزارع انرژی خورشیدی و نیروگاه‌های مورد نیاز آن جهت ذخیره سازی و تامین بخشی از نیاز برق استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.