ارزبری تولید فولاد کشور کاهش یافت

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: ارزبری تولید فولاد در کشور با بیش از ۶۰ درصد کاهش به ۶۵ دلار به ازای هر تن رسیده است.

بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: جشنواره بومی‌سازی در حوزه فولاد از ۶ سال پیش شروع شد و هر سال مطابق نظرسنجی‌ها سطح کیفی بومی‌سازی ارتقا پیدا کرد.

او گفت:  در هر دوره از جشنواره شاهد انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه‌های بسیاری هستیم. در این حوزه هم داخلی‌سازی و مهندسی معکوس و مهم‌تر از مورد اول، بومی‌سازی تکنولوژی را داریم و احیای مستقیم بهترین مثال آن است.

سبحانی گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد از نیاز فولاد کشور تامین داخلی است و شاید دو یا سه مورد همانند کک سوزنی نیاز به واردات داشته باشد و آن هم اقدام لازم برای رفع نیاز صورت گرفته است. البته برخی موارد از منظر اقتصادی توجیهی ندارد.

 رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت:جشنواره و نمایشگاه‌هایی این چنینی کمک به شفافیت و رونمایی از تحولات بومی‌سازی دارد. از زمانی که اولین دوره نمایشگاه برگزار شد برخی از شرکت‌ها قادر به پاسخگویی به مشتریان نبودند.

سبحانی گفت: در حال حاضر ارزبری تولید فولاد کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته و با بیش از ۶۰ درصد کاهش به ۶۵ دلار به ازای هر تن رسیده است همچنین از سال ۱۳۹۷ نهضت بومی‌سازی و بهره‌برداری حداکثری از توان ساخت داخل در زنجیره فولاد با قوت و همت مضاعفی دنبال شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار