امکان ثبت سمن برای اشخاص حقیقی

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت : کلیه متقاضیان و اشخاص حقیقی می‌توانند از طریق دستگاه‌های مربوطه تشکل‌های مردم‌نهاد (سمن) ثبت نمایند.

حمید خسروی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت : سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند نقش بسزایی در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا کرده و به‌عنوان حلقه‌های میانی قطعاً نقش‌آفرینی و مداخلات تأثیرگذاری خواهند داشت.

وی افزود: بر اساس آیین‌نامه تشکل‌های مردم‌نهاد مصوب هیأت وزیران در شهریورماه ۱۳۹۵، کلیه متقاضیان و اشخاص حقیقی، تشکل‌ها و گروه‌های مردمی فعال به‌عنوان حلقه‌های میانی، می‌توانند پس از طی فرایندی نسبت به ثبت و اخذ مجوز سازمان مردم‌نهاد (NGO) از دستگاه‌های مربوطه اقدام کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه با تصریح این‌که سازمان‌های مردم‌نهاد به‌صورت غیرانتفاعی و برای اهداف غیرسیاسی و غیرتجاری تشکیل می‌شوند، گفت: سازمان غیردولتی به تشکل‌هایی اطلاق می‌شود که توسط گروهی از اشخاص حقیقی به‌صورت داوطلبانه با رعایت مقررات مربوطه تأسیس‌شده و دارای اهداف غیرانتفاعی و غیرسیاسی است.

وی موضوع فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد را مشتمل بر یکی از موارد علمی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، هنری، نیکوکاری و امور خیریه، بشردوستانه، امورزنان، آسیب دیدگان اجتماعی، حمایتی، بهداشت و درمان، توان‌بخشی، محیط‌زیست، عمران و آبادانی و نظایر آن، یا مجموعه‌ای از آن‌ها ذکر و تأکید کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت وزارت کشور به آدرس www.moi.ir نسبت به ثبت سمن اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.