نمایشگاه آثار استاد مهرداد صدری ، نگارگر ناشنوای اصفهانی + فیلم

گنجینه هنرستان هنر‌های زیبای اصفهان، میزبان نمایشگاه آثار استاد مهرداد صدری، نگارگر ناشنوا و از هنرمندان برجسته کشور است.

مسئول گنجینه هنرستان هنر‌های زیبای اصفهان گفت: در این نمایشگاه،۶۴ اثرنگارگری این هنرمند ناشنوای اصفهانی با موضوع‌هایی همچون مذهبی، برگرفته از داستان‌های شاهنامه و اشعار مولانا به نمایش گذاشته شده است.

نسترن عکاشه افزود: همچنین آثار هنرمندان دیگر هم که از طراحی‌های استاد برروی فرش، فلز و صنایع چوب استفاده کرده اند، در این نمایشگاه، به تماشا گذاشته شده است.

او اضافه کرد: ابزاری که استادصدری در آثارش استفاده کرده است، رنگ‌های گواش و آبرنگ با استفاده از قلم‌های ظریف است.

این هنرمند ناشنوا، آثار فراوانی از هنر را نشان داده که از نظر خلاقیت و قدرت تخیل، رنگ آمیزی و قلم گیری کم نظیر است.

استاد صدری سال ۱۳۸۲ در ۴۲ سالگی به عنوان هنرمند نمونه کشور انتخاب و در ۴۵ سالگی هم موفق به دریافت درجه دکترای حرفه‌ای در رشته نگارگری شد.

مهرداد صدری نگارگر ناشنوا در ۱۲ سالگی، آموزش نقاشی را نزد استادانی همچون رستم شیرازی و اکبر مصری پور در هنرستان فراگرفته است.

این هنرمند ناشنوا، ۴۸ است که بدون خستگی برای اعتلای ارزش‌های هنرنگارگری در کشور تلاش می‌کند و با تعلیم و آموزش، در گسترش و انتقال هنر تلاش می‌کند و تاکنون ۵۰۰ هنرآموز از سراسر کشور داشته است.

تدریس در هنرستان و دانشکده‌های هنری، و برپایی نمایشگاه در کشور‌های فرانسه، تایلند، ترکیه و مراکش همچنین در شهر‌هایی همچون اصفهان، تهران و کیش بخشی از کارنامه هنری استاد صدری هنرمند نگارگر ۶۰ ساله است.

نمایشگاه آثار نگارگری استاد مهرداد صدری تا ۲۷ دی از ساعت ۹ تا ۱۳ در گنجینه هنرستان هنر‌های زیبا اصفهان واقع در خیابان مطهری برپاست.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.