خطیب نماز جمعه تهران:

حضور مردم پای صندوق‌های رای مهمترین تجلی اراده یک ملت است

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: حضور پر شور مردم پای صندوق‌های رای در وهله اول مهمترین تجلی اراده ملت و پیام آور وحدت ملی و زمینه ساز جابه جایی قدرت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: مردم سالاری ما از نگاه رهبری ریشه اسلامی دارد و پایه و اساس حق مردم در انتخابات، اسلام بوده و  این فرموده رهبری است.

وی گفت: مردم سالاری ما متکی بر یک مبنای مستحکم اسلامی است. رهبری عنوان می‌کنند که یکی از عرصه‌هایی که امام (ره) به آن تاکید داشت و برای همیشه ماندگار کرد مسئله حضور مردم در انتخاب مسئولان نظام و منتهی شدن مسئولیت‌ها به اراده و خواست مردم است و می‌توان گفت که نقطه تلاقی نظام جمهوری اسلامی با نظام لیبرال غرب جایگاه مردم سالاری و جمهوریت در نظام اسلامی است که بر آمده از اندیشه‌های ناب اسلامی است.

ابو ترابی فرد افزود: حضور پر شور مردم در کنار صندوق‌های رای در وهله اول مهمترین تجلی اراده ملت است و پیام آور وحدت ملی و زمینه ساز جابه جایی قدرت و گردش نخبگانی است. این اقدام یکی از مهمترین عوامل افزایش قدرت و ارتقای کارآیی نظام و افزایش امنیت و سرمایه اجتماعی است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: با توجه به نقش محوری رقابت و تاکید رهبری بر اینکه میدان برای مسابقه جناح‌های سیاسی و نظرات متفاوت باز باشد شایسته است مسئولین محترم در دستگاه‌های نظارتی و اجرایی  و شورای نگهبان از تمام ظرفیت‌های قانونی برای انجام این مهم به نحو شایسته استفاده کنند و ملت بزرگ ایران در دو انتخابات پیش رو با حضور عزت آفرین و اقتدار آفرین خود برگ زرینی بر برگ‌های زرین انقلاب اسلامی بیفزایند.

وی ادامه داد: موضوع غزه مهمترین مسئله امروز جهان اسلام است و نزدیک به ۱۰۰ روز است که آمریکایی‌ها و ارتش رژیم صهیونیستی نه تنها غزه و کرانه باختری بلکه تمام کرامت انسانی و اخلاقی پذیرفته شده را در این دنیا بمباران کرده‌اند. 

ابوترابی تاکید کرد: صهیونیست‌ها به نمایندگی از نظام استکبار در قامت نظامی تروریست تمام ارزش‌های اخلاقی و انسانی را به تاراج گذاشته است تا ملتی را به زانو در آورد؛ اما اکنون محور مقاومت با مقاومت و شکیبایی حیرت انگیز، تمام دنیای استکبار به ویژه آمریکا را در شکستی قطعی نشانده است.

وی گفت: این قدرت‌های زیاده خواه از این رویداد‌های سخت و شکننده درس نمی‌آموزند. آنچه در عراق، افغانستان و لبنان گذشت برای دنیای استکبار می‌توانست درس آموز باشد؛ و آنچه که امروز در یمن می‌گذرد. این تبهکاران از شکست قطعی خود در غزه درس نیاموختند و باید سلحشوران در یمن به آن‌ها درس بیاموزند. یمنی که در دهه گذشته نشان داد می‌تواند تهدید‌ها را به فرصت‌های کلیدی تبدیل کند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: امروز یمن نه تنها مورد حمایت ایران و تمامی محور مقامت است بلکه همه آزادگان جهان آن‌ها را حمایت می‌کنند و مردان، زنان و کودکانی که پس از یه دهه محاصره کامل در برابر استکبار جهانی به حمایت از مردم غزه ایستاده‌اند و بدون تردید همان طور که حزب الله مقاوم و مقتدر اشاره کرد این تجاوز هرگز باعث نخواهد شد که ملت یمن از آرمان فلسطین دست بردارد. امروز یمن واقعیتی از جهان اسلام است. امروز دستان مقاوم محور مقاومت در هم تنیده است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم و شخص ریاست جمهوری و مدیریت صندوق توسعه ملی شفاف سازی منابع مالی این صندوق بوده که این صندوق راه را برای استفاده از منابع در جهت رشد تولید هموار کرده است.

وی افزود: در طول یک دهه گذشته حدود ۳۶ میلیارد دلار تسهیلات بالادستی به بسیاری از صنایع ما پرداخت شده و در نتجه ۳۶۴ طرح مهم اقتصادی تامین مالی گردیده است که کلیت امر کار ارزشمندی است و اگر بتوانیم منابع صندوق را در همان سیاست‌هایی که رهبری تعیین کرده‌اند، یعنی پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی اختصاص دهیم راه برای رشد تولید و مهار تورم هموار خواهد شد.

وی در پایان گفت: آنچه که در این حوزه بسیار مهم است آن است که از این ۳۶ میلیارد دلاری که برای ۳۶۴ طرح در ۱۰ سال گذشته اختصاص داده شده بسیاری از این طرح‌ها باید اقساط بدهی خود را پرداخت کنند، اما در این مسیر اقدام نکرده‌اند.

وی افزود: مردم باید بدانند در طول ۲ سال گذشته مدیران این صندوق حدود ۵ میلیارد دلار از این بدهی‌های معوق را به صندوق بازگردانده‌اند و برای تعیین تکلیف سایر دیون نقشه راهی را مشخص کرده‌اند و بانک مرکزی از همه ظرفیت خود برای بازگشت این بدهی اقدام کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۳ دی ۱۴۰۲
هماهنقدر که حضور معنای خاصی دارد عدم حضور صد برابر معنای بیشتری دارد
United States of America
ناشناس
۰۷:۴۱ ۲۳ دی ۱۴۰۲
چکار کردید که انتظار دارید مردم در انتخابات شرکت کنن....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۹ ۲۳ دی ۱۴۰۲
به امید خدا رای خواهم داد به کوری چشم دشمنان ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۹ ۲۳ دی ۱۴۰۲
صدرصد
Iran (Islamic Republic of)
قانون و عدالت را رعایت کنید
۰۰:۵۳ ۲۳ دی ۱۴۰۲
قانون و عدالت را رعایت کنید
آیا خون کارگران و برخی کارمندان رنگین تر از خون بازنشستگان تامین اجتماعی است در سال ۱۳۹۹ کارگران و برخی کارمندان ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عیدی دریافت کردند ولی متاسفانه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ۱ میلیون ۵۰۰ هزار تومان دریافت کردند آیا این عدالت است آیا این بی قانونی و بی عدالتی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۲۳ دی ۱۴۰۲
سوال اینجاست که چرا رئیس مجلس شورای اسلامی از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون به مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات رسیدگی نکرده است و رسیدگی نمی کند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۲۳ دی ۱۴۰۲
افزایش قیمت برق، آب، گاز، مسکن، خودرو، کالا، اجناس، گوشت، مرغ، میوه وغیره مردم را با مشکل مواجه کرده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۳ دی ۱۴۰۲
به کجا چنین شتابان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۲۳ دی ۱۴۰۲
از ۹۲ تا آخر ۹۹ قیمت کالا و خدمات ۱۰٫۲ برابر شده است، حقوق کارکنان ۵.۱ برابر نشده است. حقوق کارگران ۵.۵ برابر نشده است. حقوق بازنشستگان ۷.۷ برابر نشده است. حقوق افراد تحت پوشش ۱۲.۷ برابر نشده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۲۳ دی ۱۴۰۲
نماینده ناتوان و عاجز در مجلس از سال ۱۴۰۰ تاکنون مشکلات اصلی کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور را رها کرده است و به دنبال اعتراض افزایش قیمت تعرفه‌های اینترنت است تاسف بار است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۲۳ دی ۱۴۰۲
همه مسئولین بی کفایت مخابرات را واگذار میکنیم به خداوند عادل..مسیولینی که بازنشستگان و خانواده بزرگ مخابرات را به بازی گرفتنند…و هرحرفی زدند فقط دروغ محض بود..فقط از خدا می خواهیم که انتقام بدبختی ما بازنشستگان را از آنها بگیرد…امروز فقیر ترین بازنشسته بازنشستگان مخابرات هست زیرا رفاهیات و خواربار آنها از طرف مسیولین بی کفایت دراین اوضاع تورم وحشتناک غصب شده ..و پرداخت نشده..تا کی میخواهید به شیطنت خودتان ادامه بدهید.این شما هستید که باعث دلسردی ما قشر بازنشستگان می شوید ..چرا دولت ..مجلس.مسئولین نظام می بینند که حق ما بازنشستگان پرداخت نمیشود..و هیچ کاری نمی کنند..و فردا توقع دارند که ما درانتخابات شرکت کنیم..نظام جمهوری اسلامی نظام برادری برابری و مساوی است باید با ظالمین برخورد کنند..چرا تجمع بازنشستگان را می بینند اما پیش خود فکر نمیکنند که اینها چه دردی دارند…ما بازنشستگان از رهبرمعظم..مجلس شورای اسلامی قوه قضائیه می خواهیم مشکل بازنشستگان مخابرات را که باعث و بانیش مدیرعامل مخابرات آقای مجید سلطانی هست .رسیدگی کنند و حق بازنشستگان را به آنها برگردانند…
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۲ دی ۱۴۰۲
حاج اقا
مگر رای دادن اعمال نظر مردم نیست
پس چرا شما داری میگی که چکار بکنند؟!
Iran (Islamic Republic of)
ساسان
۲۰:۵۹ ۲۲ دی ۱۴۰۲
آقا خداییش به مشکل برق فاز ۹ پردیس رسیدگی کنید امروز ۶ بار برقا رفتو اومد حدود یه دوساعتم برقا قطع بود خداییش تمام لوازم برقیمون از بین رفت لطفا پیگیری کنین
Iran (Islamic Republic of)
سید مسلم
۱۹:۲۲ ۲۲ دی ۱۴۰۲
مردم خیری از نمایندها ندیدند اکثرا به فکر خودشون هستند
من همه دورها شرکت کردم ولی حالا دیگه شرکت نمی کنم
چون هرساله عرصه بر ما تنگتر شدفقط شعار و حرف
ادم متخصص خدا ترس که دلسوز باشه نیست دیگه قدیمی شد
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۶:۴۴ ۲۲ دی ۱۴۰۲
فقط بخاطر عشق به رهبرم وشاد نکردن دشمن وحفظ نظام مقدس انشالله شرکت خواهیم کرد به کوری چشم دشمنان
United States of America
کامیار 99
۱۵:۱۳ ۲۲ دی ۱۴۰۲
سلام اول عدالت رو اجرا کنند نماینده های فعلی مجلس و تبدیل وضعیت ایثارگران 1401 و 1402 را انجام دهند. وقتی به وعده ها عمل نمیشه و عدالت بین ایثارگران نیست چرا باید رای بدیم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۵:۰۸ ۲۲ دی ۱۴۰۲
عدالت از شروط اساسی ائمه جمعه است. برای اینکه این شرط زیر سوال نرود ، حد اقل یک بار و فقط یک مرتبه ! ائمه محترم جمعه بجای اینکه همیشه از مردم انتظار داشته باشند با حضور پر شور در انتخابات مشت محکمی به دهان آمریکا بزنند ، از نمایندگان مجلس هم بخواهند با رفتارشان ( نا مشخص بودن حقوق و دریافتی و شائبه نجومی بودن آن، دریافت شاسی بلند رانتی ، سیلی زدن به صورت مامور یا سرباز نیروی انتظامی، خرید خانواده شان از ترکیه و .... ) مردم را دلسرد نکنند و به مردم دهن کجی نکنند و با رفتار انقلابی مشت محکمی به دهان آمریکا بزنند .
چرا هیچوقت از وزرا و نمایندگان مجلس و مسئولان انتظار ندارید مشت به دهان آمریکا بزنند ، نه مشت به دهان مردم و انقلاب ؟!
اگر مشارکت ملت در انتخابات کم باشد فقط و فقط یک دلیل دارد و آن پاسخ به عملکرد بد مجلس و دولت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۲ دی ۱۴۰۲
وحدت واراده مردم چرا توی قیمتها نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۲ دی ۱۴۰۲
حتما..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۲ دی ۱۴۰۲
مردم ایران الان تقریبا همه در تکاپوی انتخابات هستند و برای روز سرنوشت ساز انتخابات لحظه شماری میکنند،من هرکی رو میبینم فکر و ذکر و بحثش همینه لطفا با این خبرها مردم رو از این حال و هوا دور نکنید.ممنون از yjc
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۲ دی ۱۴۰۲
آقای ترابی اگه امکان داره شما واسطه بشید انتخابات زودتر برگزار بشه مردم خیلی مشتاقند برای حضور
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۳۰ ۲۲ دی ۱۴۰۲
انتقام میگیریم سخت آز آمریکا انگلیس اسراییل فرانسه و دیگر کشور‌های جهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۲ دی ۱۴۰۲
ما هم با افتخار پای انفلاب اسلامی ایستاده ایم ولی اما به دشمنان درجه یک کارمندان، کارگران، بازنشسته های رأی نمی دهیم چون به خاطر که تاکنون هیچ کاری برای حل وفصل مشکلات کارمندان، کارگران و بازنشسته نکردند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۳ دی ۱۴۰۲
صدرصد رای خواهیم داد
آخرین اخبار