جشنواره رسانه و حقوق برگزار شود

عضو شورای تحول قوه قضاییه یکی از خلأ‌های بزرگ امروز را پیوند حقوق با رسانه، شعر و ادبیات دانست و پیشنهاد داد تا جشنواره رسانه و حقوق برگزار شود.

علیرضا جمشیدی در مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی شعر فاطمی «در سایه سار طوبی» در شهرستان نی‌ریز گفت: یکی از خلأ‌های بزرگ عرصه قضایی امروز، عرصه پیوند با رسانه، شعر و ادبیات است.

او پیشنهاد داد تا جشنواره «رسانه و حقوق» برای نخستین بار در شهرستان نی‌ریز برگزار شده و این جشنواره در این شهرستان بنا نهاده شود و افزود: این کار یک عرصه جدیدی را باز خواهد کرد.

عضو شورای تحول قوه قضاییه تأکید کرد: یکی از خلأ‌های جدی ما بحث رسانه و قضاست و امیدواریم این کار با قوت در شهرستان نی‌ریز شکل گیرد.

جشمیدی در ادامه نکاتی را در خصوص اهمیت پیوند مبحث قضا با رسانه، شعر و ادبیات بیان کرد و گفت: امروز در دانشگاه‌های مختلف دنیا مباحث مختلفی در خصوص فرهنگ صلح و سازش مطرح می‌شود که همین مباحث را در شاعران سده‌های مختلف ایران اسلامی اعم از حافظ، سعدی، نظامی و مولانا مشاهده می‌کنیم.

او با تأکید بر اینکه باید همنشینی را بدر مکتب سعدی، مولانا و حافظ آموخت، افزود: تئوری‌هایی که امروز درباره صلح و سازش در غرب تدریس می‌شود، از ادبیات ایران گرفته شده است و در ادبیات غنی خود این مسائل را داریم.

در پایان این آیین، ضمن اعلام اسامی برگزیدگان سومین جشنواره ملی شعر فاطمی «در سایه‌سار طوبی» در بخش‌های گوناگون شعر‌های سنتی، کلاسیک، شعر نو، سفید و آیینی که به میزبانی شهرستان نی‌ریز برگزار شد، ۲۰ تن از دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره نیز از سوی رئیس کل دادگستری استان فارس مورد تقدیر قرار گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار