پیش‌بینی بارش برف در غرب و تندباد‌های شدید در شرق کردستان

سامانه بارشی فعال در استان در بخش غرب با بارش برف و در بخش شرق با تندهای شدید همراه خواهد بود.

علی پناهی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: فعالیت سامانه بارشی که از روز چهارشنبه گذشته وارد استان کردستان شده، از امروز تقویت شده و گسترش می‌یابد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان با اشاره به اینکه هشدار مجدد سطح نارنجی هواشناسی برای تقویت بارش ها صادر شده است، افزود:  فعالیت این سامانه که تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: سبب بارش برف و باران (غالبا برف) کولاک برف در گردنه‌ها و نواحی مرتفع، وزش باد شدید، مه و کاهش دید می‌شود.

پناهی تاکید کرد: بیشترین منطقه اثر این سامانه برای مریوان، سروآباد، سلین، سنندج، بانه، بیجار، زرینه، کامیاران، هزارکانیان سقز، نساره، یاسوکند، موچش، گل تپه، کامیاران، قاملو، دهگلان و تمامی ارتفاعات استان پیش‌بینی شده است.

پناهی یادآور شد: امکان اختلال جدی در تردد و لغزندگی مسیر‌های شهری و بین شهری به خصوص گردنه‌های استان، کاهش محسوس دید افقی در سطح استان به ویژه گردنه‌ها و ارتفاعات در اثر مه و کولاک برف (امکان لغو پرواز) راه‌بندان و امکان مسدود شدن جاده‌های روستایی و شهری وجود دارد.

پیش‌بینی وزش باد شدید برای نیمه شرقی کردستان

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: همزمان با فعالیت سامانه بارشی، وزش باد در نیمه شرقی استان شدید و در محدوده هشدار سطح نارنجی خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان افزود: علیرغم اینکه ریزش‌های جوی در این بخش نسبت به سایر نواحی کمتر میباشد، اما وزش باد سبب کولاک و به تبع آن کاهش محسوس دید افقی خصوصا در گردنه‌ها و جاده‌های مواصلاتی خواهد شد.

پناهی گفت: تندباد‌های لحظه‌ای و وزش باد شدید در غالب ساعات شبانه روز به ویژه برای نیمه شرقی و نواحی واقع در شمال شرق استان همچون بیجار، زرینه، قروه، قاملو دهگلان هزارکانیان سقز و مناطق نیمه شرقی محتمل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.