سامانه یکپارچه خودرو‌های وارداتی عصر امروز باز می‌شود/ متقاضیان ۳ روز فرصت دارند

متقاضیانی که در اسفند سال ۱۴۰۱ برای خرید خودروی وارداتی ثبت نام کرده و اولویت آن‌ها مشخص شده بود می‌توانند جهت انتخاب خودرو‌ها به سامانه یکپارچه مراجعه کنند.

سامانه یکپارچه خودرو‌های وارداتی اعلام کرد آن دسته از متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های وارداتی که در اسفند ۱۴۰۱ ثبت نام نموده و اولویت آن‌ها مشخص شده می‌توانند صرفاً جهت انتخاب خودرو‌ها به شرح جدول زیر از روز شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز دوشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۵ اقدام کنند.

در این مرحله متقاضیان می‌توانند سه اولویت از سبد محصولات اعلامی زیر انتخاب نمایند. لازم به ذکر است هیچ گونه ثبت نام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه صرفاً برای ثبت نام کنندگان قبلی می‌باشد.

الف- خودرو‌های دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی:

خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه

تبصره: قیمت مندرج در جدول شماره ۱، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … به قیمت‌های فوق اضافه می‌گردد که واردکنندگان با رعایت آئین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام نموده و در موعد مقرر نسبت به تحویل خودرو اقدام نمایند.

ب- خودرو‌های دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی:

خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه

تبصره ۱ - قیمت علی‌الحساب اعلام شده، قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد. واردکنندگان می‌توانند پس از فراخوان اولیه و با دریافت ۵۰ درصد قیمت علی‌الحساب نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی اقدام نمایند

تبصره ۲ - قیمت قطعی خودرو‌های مذکور پس از ارائه کلیه مستندات و مدارک مثبته و بر اساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و متعاقباً در سامانه بارگذاری خواهد شد.

تبصره ۳ - عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر ۵ روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی سامانه خودرو‌های وارداتی حذف می‌گردد.

تبصره ۴ –کلیه شرکت‌های واردکننده می‌بایست مطابق آئین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو نسبت به تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان اقدام نمایند در صورت تأخیر در تحویل و … قرارداد‌های مذکور مشمول جرایم مندرج در آئین نامه فوق خواهند شد.

تبصره ۵ - تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت‌نامی قبل متقاضی و اولویت انتخابی خودرو انجام می‌گیرد.

تبصره ۶ - آن دسته از ثبت نام کنندگان خودرو وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده و در پرتال خود گزینه عدم تخصیص را مشاهده می‌نمایند، در صورت تمایل نسبت به خودرو‌های ارائه شده در جداول فوق در این مرحله خودرو جدید انتخاب کنند.

تبصره ۷ - اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آئین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه در اختیار نهاد‌های ذیربط قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۲۳ دی ۱۴۰۲
لعنت به شما.خودرو صفر گرفتم با کلی خرابی
France
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۳ دی ۱۴۰۲
کجایین ببینین مملکت من کارش به کجا رسیده

۵۰ کیلومتر پایین تر تویوتا و لکسوس و ... خود نمایندگی ها صف کشیدن که خودرو به بدهند مشتری تازه میگن ۱۰۰۰ کیلومتر اول رایگان دوست نداشتی ماشین را برگردان ولی اینجا ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۲۳ دی ۱۴۰۲
خب چرا مردم خودشون، خودرو نخرند؟!!!
سایپا، وکیل مردم است؟!
یا نماینده شون؟!!!
حتمأ سود خودروها باید بره جیب سایپا؟!
مردم خودشون چلاق اند!!!
به هر شکلی که میچرخونید،،، رانت!!!!!
مثل گربه ای که به هر شکلی از بالا بندازی پایین!
چهار دست و پا میشینه!!!
به مردم اجازه بدید با هر کد ملی و برای مصرف شخصی، یکدستگاه خودرو نو یا دست دوم وارد کنند.
البته با شرایط خاص،،، که رانت ایجاد نشود.
مثال : خریدار،،، مصرف کننده واقعی باشد.
نقل و انتقال و پلاک مجدد از 5 تا 10 سال ممنوع باشد.
در صورت نیاز به فروش خودرو و تبدیل به احسنت،، جهت خرید ملک و یا.....
هزینه امتیاز گمرک یا مالیات به خزانه واریز کند.
و.....
در هر صورت و حتی در صورت لزوم، استفاده از هوش مصنوعی،، خریداران واقعی و مصرف کننده...
نه فقط در حوزه خودرو...
در هر زمینه ای واردات، در حد نیاز خانواده...
مثل لوازم خانگی، البسه و.....
در صورتیکه به تولیدات داخل، آسیبی نرسد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۳ دی ۱۴۰۲
اگه از مرز و گمرک مردم خودشون خودرو وارد کنند قیمت ها .افت میکنی خودرو الکتریکی طرفش صفر بشه . . برای همایت از خوانواده ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۳ دی ۱۴۰۲
بدجوری دستگاهای نظارتی و دولت و همه در موضوع پیجیده واردات و تولید خودرو گیر کردن یعنی کسانیکه این اژدهای 7سر را هدایت می کنند واقعا نابغه کلاهبرداران عالم هستند و بنظرم این یک حرکت با منشا سرویس های بیگانه مثل سیا و MI6 هست اهدافشان هم عصبانی کردن و ایجاد نارضایتی گسترده هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۳ دی ۱۴۰۲
خوش بحال پولدارها.
Iran (Islamic Republic of)
مسترپلنوببین،گول نخور
۲۲:۲۵ ۲۳ دی ۱۴۰۲
یکی باز میکنه،یکی میبنده!مملکت مگه قانون نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۳ دی ۱۴۰۲
یعنی متاسفم که اینهمه حمایت شد حالا وضعیت خودروسازی ما رو ببین.شرکت سایپا که باید یک بازو تو اقتصاد ایران باشه ،خجالت نمی‌کشه تازه شده وارد کننده خودرو دست دوم کشورهای دیگه .یعنی دلم میخواد زمین دهن باز کنه شما باعث ننگ نام ایرانید .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۵۱ ۲۳ دی ۱۴۰۲
خوب مردم عادی کدوم ماشین رو می تونن بخرن؟
همینجوری قرار بر ساماندهی بود