صیانت از بوستان جنگلی سرخه حصار، اولویت زیست محیطی شهرداری منطقه ۱۳

شهردار منطقه۱۳ تهران از آبیاری منظم درختان بوستان جنگلی سرخه‌حصار به منظور مدیریت آفت پوستخوار کاج و پیشگیری از ضعف عمومی درختان خبر داد.

محمدهادی علی احمدی روز یکشنبه  با اشاره به اهمیت بوستان جنگلی سرخه حصار به عنوان قطب گردشگری شرق تهران گفت: با توجه به لزوم آبیاری درختان همیشه سبز در فصل سرما در راستای مدیریت نگهداشت فضای سبز، مرمت تشتک، لایروبی نهر‌ها و آبیاری مستمر درختان کاج بوستان جنگلی سرخه حصار در دستور کار مداوم قرار گرفته است.

وی افزود: این اقدام به منظور مدیریت آفت پوستخوار کاج و همچنین جلوگیری از توسعه آفت در فصل بهار و تابستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

همچنین مهدی رضایی مالیدره معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه ۱۳ نیز گفت: نخستین و مهمترین راهکار مدیریتی آفت مذکور، آبیاری منظم درختان به منظور پیشگیری از ضعف عمومی درختان و افزایش توان مقابله در برابر نفوذ حشرات و آفات است.

صیانت از بوستان جنگلی سرخه حصار، اولویت زیست محیطی شهرداری منطقه ۱۳

ایمن سازی مخازن آب در بوستان جنگلی سرخه حصار

شهردار منطقه ۱۳ همچنین از ایمن سازی کامل مخازن آب در بوستان جنگلی سرخه حصار خبر داد.

علی احمدی اظهار کرد: در راستای ایمن سازی کامل مخازن آب بوستان جنگلی سرخه حصار، طناب نجات در مخازن ۲ و ۳ نصب شده است.

وی افزود: این اقدام به منظور ایمنی انجام گرفته است و در تمام طول و عرض مخازن طناب‌های نجات به طور ضربدری نصب شد.

همچنین به گفته مهدی رضایی مالیدره معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۳، مخازن آب بوستان سرخه حصار مجهز به فنس با ارتفاع مناسب و همچنین تابلو‌های هشدار دهنده است تا از ورود شهروندان به داخل مخازن ممانعت شود و طناب‌های نجات نیز به منظور تکمیل اقدامات ایمنی در صورت بروز حوادث احتمالی و صیانت از جان شهروندان در مخازن آب نصب شده است.

 موضوع حفظ و صیانت از درختان و همچنین ارتقای ایمنی بوستان‌های پایتخت از اهمیت بسزایی برخوردار است و مدیریت شهری ضروری است با اقدامات لازم از حادثه تلخ بوستانی در منطقه ۲۱ جلوگیری کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۰:۴۵ ۲۵ دی ۱۴۰۲
خدا قوت
آخرین اخبار