اتمام ۲۹۷ پروژه نوسازی بافت‌های فرسوده تا شهریور ماه سال آینده

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از موانع جدی در نوسازی بافت‌های فرسوده این است که ساکنان این بافت‌ها توانایی مالی، فنی و اجرایی لازم جهت نوسازی را ندارند.

محمد آیینی مدیرعامل شرکت باز آفرینی شهری گفت: از ۵۸۵ پروژه بافت فرسوده در کشور تا به امروز ۲۸۸ پروژه به اتمام رسیده و سایر پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی آن‌ها به ۵۳ درصد رسیده است. همچنین در این بازه زمانی ۲۹۷ پروژه در دست احداث است که به طور میانگین ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در صورت تامین اعتبار تا پایان شهریور سال آینده به اتمام می‌رسند.

به گفته وی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار در کشور وجود دارد؛ بنابراین ترویج نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده جزء برنامه‌های اصلی شرکت به شمار می‌رود و فعالیت‌های گوناگونی در این زمینه در حال انجام است.

او توضیح داد: یکی از موانع جدی در نوسازی بافت‌های فرسوده این است که ساکنان این بافت‌ها توانایی مالی، فنی و اجرایی لازم جهت نوسازی را ندارند. از سوی دیگر سازندگان به دلیل اقتصادی نبودن سرمایه‌گذاری در این بافت‌ها از انگیزه لازم برای سرمایه‌گذاری و حضور در این مناطق برخوردار نیستند، به همین دلیل بسته‌های تشویقی مالی، اداری و شهرسازانه را تدوین کردیم و این امکان برای شهر‌ها فراهم شد تا بتوانند بسته تشویقی متناسب با شرایط جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی خود را تدوین کنند و تاکنون ۱۵۰ شهر بسته تشویقی خاص خودشان را تدوین کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار