راه اندازی اتحادیه دانشگاه‌های بزرگ ایران و پاکستان/ برگزاری دوره‌های دو مدرکی برای دانشجویان

رئیس دانشگاه تهران مطرح کرد: بین دانشگاه‌های برتر پاکستان با دانشگاه تهران، پذیرش دانشجو در قالب دوره‌های دو مدرکی خواهیم داشت.

نشست مشترک روسای تعدادی از دانشگاه‌های پاکستان با رئیس دانشگاه تهران  به منظور افزایش همکاری‌ها در زمینه علمی و دانشگاهی در این دانشگاه برگزار شد. در حاشیه این جلسه، محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز با حضور روسای ۱۰ دانشگاه برتر که حضور داشتند و مسائل متعددی که به آن‌ها پرداخته شد، نقطه عطفی در تعاملات علمی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان شکل خواهد گرفت.  هدف ما این است که بتوانیم دیپلماسی علمی، دیپلماسی سیاسی، دیپلماسی اقتصادی و سایر حوزه‌های ارتباطی بین دو کشور ایران و پاکستان را توسعه دهیم.

او ادامه داد: قطعاً نهادهای علم و فناوری می‌توانند این روابط را استحکام ببخشند و تقویت کنند تا بتوانیم از اشتراکات میان دو کشور بهره‌مند شویم.

رئیس دانشگاه تهران اعلام کرد: ما توافق کردیم اتحادیه دانشگاه‌های بزرگ ایران و پاکستان را شکل بدهیم و دبیرخانه‌ آن در دانشگاه تهران شکل خواهد گرفت.  بین دانشگاه‌های برتر پاکستان با دانشکده‌های مختلف دانشگاه تهران در حوزه‌های مختلف، پذیرش دانشجو در قالب دوره‌های دوال ( Dual ) یا دو مدرکی خواهیم داشت.

به گفته رئیس دانشگاه تهران در جلسه‌ای که روز چهارشنبه برگزار خواهد شد، درباره تبادل اساتید، راه اندازی رشته‌ها، فرصت‌های مطالعاتی و اعطای مدرک صحبت و تصمیم گیری خواهد شد.

مصاحبه کامل را می‌توانید در ویدئو مشاهده کنید:

پروفسور مختار احمد، رئیس کمیسیون آموزش عالی پاکستان نیز در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره نتایج نشست بیان کرد: حدود ۳ ساعت نشست برگزار کردیم و در مورد همه راهکارهایی که موضوعات و مسائل روابط علمی ایران و پاکستان را برطرف می‌کند، صحبت کردیم.

او ادامه داد: دولت پاکستان و نهادهای علمی پاکستان تصمیم گرفتند برای حل مشکلاتی که منطقه با آن‌ها درگیر است مثل مشکل آب، تغییرات آب و هوایی، مشکلات امنیتی و تروریسم دانشگاه‌ها وارد عمل شوند و با دانشگاه‌های کشورهای منطقه ارتباط برقرار کنیم و از طریق همکاری با این دانشگاه‌ها راهکارهای برون رفت از این مسائل را پیدا کنیم. من به همراه ۵ نفر از روسای دانشگاه‌های پاکستان در این نشست حضور داشتیم و می‌خواهیم راهکارهایی پیدا کنیم تا زندگی بهتری برای نسل‌های بعدی رقم بزنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار