ثبت کمک‌های نقدی و غیرنقدی داوطلبان انتخابات در سامانه شفافیت

دبیر ستاد انتخابات گیلان گفت: نماینده قانونی نامزد‌ها باید روزانه همه کمک‌های قانونی دریافتی نقدی و غیر نقدی را در سامانه shafafiat وزارت کشور ثبت و گزارش کنند.

جواد شفیعی ثابت با اشاره به قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب سال ۱۳۹۸ وزارت کشور ، گفت: نماینده قانونی نامزد‌های انتخابات باید روزانه همه کمک‌های قانونی دریافتی نقدی و غیر نقدی را در سامانه shafafiat ثبت و گزارش کند.

وی با بیان اینکه در قانون تاکید شده دریافت کمک ازاشخاص حقیقی و حقوقی خارج از کشور ممنوع است ، به همه نامزد‌های انتخابات توصیه کرد: در موعد مقرر با ورود به این سامانه اطلاعات اقدامات انجام شده را ثبت و گزارش کنندو موارد ثبت شده از سوی شورای نگهبان، وزارت کشور و دستگاه قضایی بررسی خواهد شد.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات گیلان گفت: هر نامزد می‌تواند فقط یک ستاد اصلی در حوزه انتخابیه و نیز یک ستاد انتخابات فرعی در هر شهر یا روستا یا منطقه شهرداری حوزه انتخابیه داشته باشد و راه اندازی ستاد انتخابات بیشتر از مجوز قانونی ممنوع است.

جواد شفیعی ثابت افزود: معرفی نشانی مکتوب تارنمای اصلی و درگاه‌های اصلی نامزد در پیام رسان‌ها به فرماندار، مرکز حوزه انتخابیه وهئیت بررسی تبلیغات استانی ضروری است و با معرفی دیگر نشانی‌های الکترونیک برخورد قانونی خواهد شد.

وی با اشاره به اعلام هیات بررسی تبلیغات گیلان برابر ماده ۷۴ قانون، اضافه کرد: ۲ هفته قبل از شروع تبلیغات، فهرست امکانات، تسهیلات و برنامه زمان بندی شده، هزینه‌های کاربری و نحوه مراجعه نامزد‌ها بر اساس قانون برابری فرصت و عدالت تبلیغاتی در ۱۱ حوزه انتخابیه گیلان اطلاع رسانی خواهد شد تا نامزد‌ها از این امکانات برای کاهش هزینه‌های خود استفاده کنند.


مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گیلان گفت: در انتخابات پیش رو ، پس از ثبت نام نامزد‌ها در سامانه em۱۴۰۲.ir ، صدا و سیمای گیلان هم مانند دیگر استان‌ها ، برای نامزد‌های ۱۱ حوزه انتخابیه فرصت تبلیغات تلویزیونی را فراهم خواهد کرد و متقاضیان هر چه زودتر به این سامانه مراجعه و تقاضای خود را ثبت کنند.

جواد شفیعی ثابت تاکید کرد: بر اساس ماده ۴۵ آئین نامه قانون انتخابات مجلس ، از زمان ثبت نام داوطلبان تا هنگام شروع تبلیغات رسمی ، انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی با عنوان نامزد نمایندگی مجلس ممنوع است.

وی گفت: همچنین بر اساس ماده ۴۹ این آئین نامه ، همه آثار تبلیغاتی نامزد‌ها و طرفداران آن‌ها شامل تبلیغات کاغذی ، پارچه‌ای، مقوایی، فلزی و یا از هر جنس دیگر حداکثر در اندازه (۷۰ *۱۰۰) سانتیمتر مجاز است.

جواد شفیعی ثابت گفت: بر اساس ماده ۶۶ آئین نامه قانون انتخابات مجلس، فرمانداران و بخشداران موظفند از طریق فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) ، شهرداری ، دهیاری و دیگر مراجع محلی ، آثار تبلیغاتی که در محل‌های ممنوع نصب شده اند، امحا کنند.

دبیر ستاد انتخابات گیلان گفت: در صورت تأیید هیات استانی بررسی تبلیغات ، نامزد‌ها می‌توانند در محل ستاد تبلیغاتی خود و دیگر محل‌های تأیید شده از سوی این هیات ، با اخذ مجوز از فرمانداری‌ها ، سخنرانی عمومی و تجمع قانونی در هفته تبلیغات داشته باشند.

 

برچسب ها: انتخابات ، شفافیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.