اجرای برنامه واکسیناسیون تکمیلی اتباع غیرایرانی

به منظور ریشه کنی فلج اطفال، واکسیناسیون کودکان غیرایرانی در دستور کار قرار گرفت.

علی مختاری مسئول مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز اظهار کرد: برنامه جهانی ریشه کنی فلج اطفال و حفظ دستاورد‌های آن از مهم‌ترین برنامه‌های مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر است و در سال‌های اخیر بزرگ‌ترین همه گیری بیماری سرخک در افغانستان طی ۱۰ سال اخیر رخ داده و شاهد افزایش موارد فلج اطفال در پاکستان بوده ایم.

او افزود: بنابراین با توجه به ورود و مهاجرت اتباع غیرایرانی به ایران و با توجه به این که پوشش واکسیناسیون کودکان در کشور‌های افغانستان و پاکستان بسیار پایین است، مراقبت بیماری‌های واگیر و واکسیناسیون بیماری‌های هدف اهمیت دوصد چندانی برای نظام سلامت پیدا کرد و در دستور کار قرار گرفت.

مسئول مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز اضافه کرد: در این برنامه و کمپین واکسن‌های سرخک و سرخجه برای افراد غیرایرانی یک تا ۳۰ ساله و قطره فلج اطفال برای کودکان غیرایرانی زیر ۵ سال تلقیح می‌شود.

مختاری ادامه داد: در این برنامه همه اتباع غیرایرانی مشمول به مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های سلامت فراخوان شده و واکسن‌های لازم را دریافت می‌کنند؛ تیم‌های سیار این مرکز نیز مناطقی که جمعیت‌های پراکنده دارند و امکان مراجعه به مراکز را ندارند مورد پوشش قرار می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.