استاندار بوشهر:

۴.۵ میلیون اصله نهال حرا در استان بوشهر کاشت می‌شود

استاندار بوشهر از کاشت ۴.۵ میلیون اصله نهال حرا در استان بوشهر تا پایان سال خبر داد.

 احمد محمدی زاده روز سه شنبه در بازدید از کاشت درخت حرا در جاده نگین بندر بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه فضای سبز و طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، امروز حدود ۵ هزار اصله نهال حرا در جاده نگین کاشت شد.

وی افزود: کاشت نهال حرا با مشارکت علاقه‌مندان به حفظ محیط زیست غرس شد و این روند هر هفته تداوم دارد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در طی ۴ سال آینده، ۲۵ میلیون اصله نهال در استان بوشهر کاشت می‌شود که امسال بالغ بر ۴.۵ میلیون اصله نهال کاشت خواهد شد.

محمدی زاده بیان کرد: از دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های جهادی و مردم انتظار داریم همکاری لازم را در اجرای دقیق این طرح داشته باشند و از رسانه‌ها نیز می‌خواهم در اطلاع رسانی این طرح اهتمام ورزند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز گفت: جنگل‌های حرا در شهرستان‌های " عسلویه " و " دیر" قرار دارند و در سایر شهرستان‌های استان بوشهر به صورت دست کاشت توسط محیط زیست، منابع طبیعی و سازمان‌های مردم نهاد کاشته شده است.

عبدالرحمن مرادزاده ادامه داد: جنگل‌های مانگرو از جمله مهمترین اکوسیستم‌های آبی حایل بین دریا و خشکی هستند که نقش حفاظتی آن‌ها بی نظیر است و در فرایند‌های بیولوژیکی سواحل مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری نقش بارزی دارند.

وی تصریح کرد: این جنگل‌ها را می‌توان تالاب‌های ساحلی پوشیده از درختان و درختچه‌های گرمسیری مستقر در اراضی بین جزر و مدی در آب‌های گرم، حد فاصل میان مدار‌های ۳۳ درجه شمالی و ۳۳ درجه جنوبی عرض جغرافیایی تعریف کرد.

مرادزاده ابراز داشت: تاکنون ۱۰ هزار اصله نهال در جاده نگین کاشت شده و ۲ هزار اصله نهال نیز پایان هفته با مشارکت مردم کاشت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.