کاشت بیش از ۱۵۰ نهال بادام کوهی در روستای شادکام بافق

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق گفت: به مناسبت هفته هوای پاک، دانش آموزان بافقی اقدام به کاشت بیش از ۱۵۰ نهال بومی بادام کوهی در روستای شادکام بافق کردند.

محبوبه معتمدنیا رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق گفت: این نهال کاری به یاد شهدای حادثه تروریستی کرمان و سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و با همکاری اداره محیط زیست و آموزش و پرورش بافق انجام شد.

او افزود: نهال بادام کوهی، بومی و سازگار با شرایط آب و هوایی و زیست محیطی این منطقه است. 

معتمدنیا بیان کرد: قرار است در بازه زمانی چهار ساله در استان یزد، ۱۵ میلیون نهال و در شهرستان نیز تا پایان سال نیز ۳۰۰ هزار نهال توزیع و کاشت شود. 

خواجه رئیس اداره محیط زیست بافق گفت: شعار امسال هفته هوای پاک، «هوای پاک، مسئول پاسخگو و شهروند مسئول» نام گذاری شده است. 

او افزود: این برنامه با هدف توجه و اهمیت بیشتر مسئولین و مردم، به آلودگی هوا و هشداری برای آن برگزار شد. 

رئیس اداره محیط زیست بافق بیان کرد: شهرستان بافق به علت صنعتی بودن در معرض ریزگرد‌ها و آلودگی هوا قرار دارد که می‌توان با نهال کاری تاحدی از پخش و انتشار آن‌ها جلوگیری کرد. 

خواجه گفت: بیشتر مدیران صنعتی، از مسئولیت اجتماعی خودشان آگاهی دارند و تا کنون پیشگیری‌های لازم را انجام دادند. 

او افزود: مردم هم می‌توانند در این زمینه نقش داشته باشند و با استفاده کمتر از وسایل نقلیه و رفع نقص فنی‌های خودرو‌های خود از آلودگی هوا بکاهند. 

رئیس اداره محیط زیست گفت: درمجموع بخشی از آلودگی هوا مربوط به صنعت و ماشین‌آلات و بخش دیگر طبیعی و بر اثر طوفان‌ها و گرد و غبار در سال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار