در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تورق برگی از تاریخ ایران در رادیو تئاتر جشنواره فجر

کارگردان نمایش «عبور از هم» رادیو تئاتر فجر گفت: نمایش عبور از هم، برگی از تاریخ را ورق زده و آن را در قالب تئاتر بازگو کرده است.

بخش رادیوتئاتر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر طی چهار روز از ۲۷ تا ۳۰ دی در سالن سایه و تالار مشاهیر تئاتر شهر میزبان ۱۱ اثر از سراسر کشور خواهد بود.

رادیوتئاتر «عبور از هم» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مبین بوی‌افزار، از استان مازندران در جشنواره تئاتر فجر چهل‌ودوم حضور دارد. برای آگاهی از محتوای روایی و اطلاع از آماده‌سازی این اثر نمایشی با این هنرمند به گفتگو پرداختیم.

بوی‌افزار درباره داستان این نمایش گفت: نمایش «عبور از هم» بر اساس داستانی به قلم مهدی قاسم‌زاده نوشته شده و داستان زوج منافقی را به تصویر می‌کشد که از نظر عاطفی و ایدئولوژی به بن‌بست خورده‌اند.

نمایش «عبور از هم» رادیو تئاتر

او ادامه داد: زن ماجرا به دلایل شخصی از سازمان منافقین بریده است و حالا خود مجبور به ترور شخصی است که از سازمان جدا شده؛ همه این مسائل دست به دست هم می‌دهد تا روایت‌گر بخشی از تاریخ سرزمین‌مان باشیم.

این هنرمند افزود: تلاش کردیم در این نمایش برگی از تاریخ را ورق بزنیم و بگوییم که با چه گروه تروریستی مواجه بودیم که حتی به بنیان خانواده رحم نکردند.

این هنرمند مازندرانی، با بیان اینکه این اثر نمایشی بیست‌وهشتم دی ساعت ۲۰ در سالن سایه تئاتر شهر اجرا می‌شود، گفت: با توجه به قالب نمایش برای برقراری بهتر رابطه با مخاطب تلاش کردیم تا از طراحی لباس، دکور، نورپردازی و افکت وجلوه‌های ویژه در این اثر بهره بگیریم.

شایان ذکر است چهل ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به ریاست کاظم نظری و دبیری مهدی حامدسقایان، از ۲۷ دی تا ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ در تهران برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.