معاون استاندار کردستان خبر داد

تایید صلاحیت قطعی ۱۳۳ نامزد انتخابات در کردستان

رمضانی گفت: در حال حاضر تعداد نامزدهای قطعی تایید صلاحیت شده در هیات های اجرایی و نظارت، در استان ۱۳۳ نفر است.

مهدی رمضانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان امروز چهارشنبه در شورای اداری کردستان اظهار کرد: تلاش در راستای مشارکت حداکثری و پرشور مردم در انتخابات باید اولویت همه ما باشد.

وی دعوت از آحاد جامعه برای حضور و مشارکت در انتخابات را ضروری دانست و گفت: همه ما وظیفه داریم به سهم خود و دستگاه مربوطه در راستای مشارکت مردم نقش‌آفرینی کنیم.

رمضانی تاکید کرد: در حوزه سلامت و امنیت انتخابات تمهیدات ویژه اندیشیده شده و تمام توان خود را بسیج کرده‌ایم که کوچکترین خدشه‌ای به سلامت، امنیت و اجرای انتخابات وارد نشود.

وی با بیان اینکه دشمن دنبال ایجاد ناامیدی در جامعه است، خاطرنشان کرد: نباید برخی تصمیم‌گیری‌ها موجب ایجاد ناامیدی در مردم شود مدیران کل در اجرای دستورالعمل‌های ملی باید دقت لازم را داشته باشند.

رمضانی گفت: برای انتخابات اسفندماه پیش‌رو یک هزار و ۲۹۶ شعبه ثابت و سیار در سطح شهر‌ها و روستا‌های استان کردستان پیش‌بینی شده است و می‌طلبد همه دستگاه‌ها با ستاد انتخابات استان همراه باشند.

وی افزود: ٣۵٨ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ثبت نام قطعی کردند و در خلال برسی صلاحیت نامزدها در هیات های اجرایی و نظارت، ۳۳۶ نفر تایید صلاحیت شدند.

رمضانی از انصراف ۳۲ نامزد خبر داد و افزود: مقرر است تا ۱۴ بهمن به اعتراضات نامزدهای رد صلاحیت شده، رسیدگی شود؛ بنابراین امکان افزایش نامزدها وجود دارد، ضمن اینکه ۷۰۶ نفر پیش ثبت نام کردند که نسبت به انتخابات مجلس قبل رشد ۲.۷ برابری داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان یادآور شد: در حال حاضر تعداد نامزدهای قطعی تایید صلاحیت شده در هیات های اجرایی و نطارت، در استان ۱۳۳ نفر است.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر حوزه انتخابیه در استان به طور میانگین ۲۲ نامزد داریم، گفت: خوشبختانه رقابت تنگاتنگی بین نامزدها وجود دارد و پیش بینی‌ می شود مشارکت قطعی مردم در انتخابات حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد باشد.

رمضانی به وجود پنج حوزه‌ انتخابیه اصلی، پنج فرعی و ۲۱ بخشداری اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات فراهم و تمام بخشداری ها به فیبرنوری متصل است و هزار و ۲۹۶ شعب اخذ رأی شهری و روستایی در نظر گرفته شده است.

برچسب ها: انتخابات ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.