سیستان و بلوچستان دارای مفاخر ارزشمندی است

رییس انجمن مفاخر و آثار فرهنگی کشور گفت: سیستان و بلوچستان دارای مفاخر و شخصیت‌های ملی است که ارج نهادن به آنها و برگزاری همایش‌های نکوداشت این افراد در دستورکار فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن مفاخر کشور است.

محمود شالویی  در حاشیه تفاهم‌نامه همکاری استانداری سیستان و بلوچستان و انجمن مفاخر و آثار فرهنگی   اظهار کرد: سیستان و بلوچستان دارای شخصیت های ملی و حتی جهانی است که انجمن آثار مفاخر فرهنگی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان و همچنین نهادهای فرهنگی مرتبط استانداری و سایر دستگاه‌ها در جهت برپایی آیین‌های گرامیداشت برای مفاخر این استان اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

وی بیان کرد: از جمله برنامه‌هایی که در سفر به زاهدان انجام شد صدور احکام برای اعضای هیات امنای انجمن مفاخر و آثار فرهنگی در سیستان و بلوچستان بود که استاندار این استان به عنوان رئیس و سایر اعضای حقیقی و حقوقی کار خودشان را دنبال خواهند کرد.

رییس انجمن مفاخر و آثار فرهنگی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری استانداری سیستان و بلوچستان و انجمن مفاخر و آثار فرهنگی گفت: براساس این تفاهم‌نامه برای مفاخر استان آیین‌های گرامیداشت و نکوداشت برپا خواهد شد و همچنین به منظور ساخت بناهای یادبود و ابنیه های فرهنگی مرتبط با حوزه انجمن مفاخر اقداماتی در سال‌های آینده خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: امسال هم برنامه‌هایی در دست تدوین و اجراست از جمله این برنامه‌ها برگزاری همایش ملی امیر یعقوب لیث صفاری برای دومین دوره در سال آینده است همچنین برگزاری آیین نکوداشت و گرامیداشت برای تعدادی از مفاخر که مصوبه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی است که در روزهای آینده ابلاغ و اقدام خواهد شد.

شالویی تصریح کرد: تعدادی بنا و همچنین ساخت آثار حجمی و تندیس و سردیس برای مفاخر در نظر گرفته شده که از طریق سیستان و بلوچستان با توجه به حمایت‌های مختلف انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار