۸۷ درصد جمعیت روستایی آذربایجان غربی از خدمات آب سالم برخوردار هستند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: ۸۷ درصد جمعیت روستایی استان از خدمات آب سالم برخوردار بوده و اقدامات لازم برای افزایش این رقم در قالب طرح‌هایی نظیر جهاد آبرسانی در دستور کار‌قرار دارد.

محمد اشرفی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۹۹.۹۵ درصد جمعیت شهری استان از آب سالم و بهداشتی برخوردار هستند و دغدغه این بخش، فقط موضوع توسعه کیفی است، ولی در حوزه روستایی، برای رساندن به وضعیت مطلوب و نزدیک به ۱۰۰ درصدی فعالیت‌های گسترده‌ای شکل گرفته و اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: برای تامین آب شرب مورد نیاز مناطق شهری و روستایی آذربایجان غربی ۱۴ تصفیه خانه در شهر‌ها و یک تصفیه خانه روستایی در مدار بهره برداری قرار دارد.

اشرفی ادامه داد: استحصال آب شرب در سطح استان از هزار و ۱۰۲ حلقه چاه، هزار و ۲۲ دهنه چشمه و ۶۵ رشته قنات انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی ادامه داد: احداث مخزن، حفر و تجهیز چاه و اجرای خطوط انتقال شهر ارومیه، حفر و تجهیز چاه ها، احداث مخزن ذخیره آب و اجرای خطوط انتقال شهر پیرانشهر، حفر و تجهیز یک حلقه چاه، احداث مخزن ۱۰ هزار مترمکعب و خطوط انتقال مربوطه شهر خوی، آبرسانی به بوکان، آبرسانی به سلماس و تازه شهر و آبرسانی به مهاباد از طرح‌های اضطراری و ویژه وزارت نیرو در استان است.

اشرفی گفت: بر اساس تفاهم نامه وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و با هدف آبرسانی به روستا‌های محروم کشور از محل اعتبارات محرومیت زدایی، آبرسانی به مجتمع ۱۶۵ روستایی بوکان، ۱۰۶ روستایی چایپاره، شوط و پلدشت، ۸۱ روستایی میاندوآب، ۴۱ روستایی شهدان ژاله سردشت، ۱۷ روستایی احمدآباد شاهین دژ و تأمین آب آشامیدنی روستای شین آباد پیرانشهر با ۹ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال و پیشرفت ۳۵ درصدی در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.