پیش بینی تولید ۷۵ تن گوشت شترمرغ در استان همدان

۲۱ واحد پرورش شترمرغ با یک‌هزار و ۸۰۸ قطعه و پیش‌بینی تولید حدود ۷۵ تن گوشت در استان فعال است.

سرپرست مدیریت امور طیور و پرورش زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به صنعت سودده پرورش شترمرغ، گفت: این صنعت علاوه بر صرفه اقتصادی، سوددهی بیشتری نسبت به دام سبک و سنگین دارد.

میثم پورطلوعی در تشریح پرورش شترمرغ در استان همدان گفت: شترمرغ به عنوان بزرگترین پرنده در دنیا با محصولاتی، چون تخم نطفه‌دار، گوشت، پر و چرم بسیار مورد توجه پرورش‌دهندگان طیور قرار دارد. 

او با بیان اینکه این پرنده مقاومت بالایی نسبت به بیماری‌ها همچنین به تنش‌های گرمایی، سرمایی و کم‌آبی دارد، گفت: از همین رو در دمای منفی ۲۰ و مثبت ۳۰ درجه سانتیگراد مقاومت می‌کند.
سرپرست مدیریت امور طیور و پرورش زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: هم اکنون ۲۱ واحد پرورش شترمرغ با یک‌هزار و ۸۰۸ قطعه و پیش‌بینی تولید حدود ۷۵ تن گوشت در استان فعال است. 

میثم پورطلوعی با اشاره به اینکه پرورش شترمرغ یک صنعت سودآور با ضریب تبدیل ۳ و نیم و میانگین وزن ۸۰ کیلوگرم در ۶ ماه است، گفت: همه اعضاء و جوارح این پرنده قابلیت فروش و ارزش افزوده دارد.

او همچنین به دیگر مزایای این پرنده اشاره کرد و گفت: نیاز به گردشگاه و نیاز نداشتن به چراگاه از مزیت‌های پرورش این پرنده به شمار می‌رود، همچنین خوراک شترمرغ علوفه و کنستانتره است به طوری که نیاز به واردات خوراک خارجی کاهش می‌یابد. 

سرپرست مدیریت امور طیور و پرورش زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه گوشت قرمز شترمرغ با خواص بی‌شمار جایگزین خوبی برای گوشت قرمز است، گفت: به نحوی که مصرف گوشت شترمرغ در حفظ سلامت تاثیر بسزایی دارد.

میثم پورطلوعی گفت: توسعه پرورش شترمرغ به ویژه در روستا‌های استان همدان در دستور کار است چراکه علاوه بر صرفه اقتصادی، سوددهی بیشتری حدودا ۱.۶ نسبت به دام سنگین و ۴.۸ نسبت به دام سبک دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.