یک نامزد دیگر حزب جمهوری‌خواه به نفع ترامپ کناره گیری کرد

فرماندار ایالت فلوریدا ران دی‌سانتیس که بخت نسبتا زیادی برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه داشت به نفع دونالد ترامپ از انتخابات درون حزبی کناره گیری کرد.

 در یک رویداد مهم در انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان، فرماندار ایالت فلوریدا ران دی‌سانتیس که از او به عنوان بحت اول نامزدی این حزب بعد از دونالد ترامپ یاد می‌شد از انتخابات کناره گیری کرد.

به گزارش رویترز، دسانتیس با انتشار یک ویدئو کناره گیری خود را به نفع دونالد ترامپ اعلام کرد. وی درباره علت کنار رفتن خود از رقابت‌های انتخاباتی گفته که «مسیر روشنی برای پیروزی نهایی در نامزدی رسمی برای حزب جمهوری‌خواه نداشته است.»

کناره گیری او از انتخابات، نیکی هیلی فرماندار سابق ایالت کارولینای جنوبی را به تنها رقیب دونالد ترامپ در انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان تبدیل می‌کند.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا دونالد ترامپ به‌رغم مواجه بودن با اتهامات جنایی، در اولین رقابت انتخاباتی جمهوری‌خواهان در ایالت آیووا توانست به یک پیروزی قاطع دست یابد.پیروزی قاطع ترامپ در آیووا باعث شد ویوک راماسوامی دیگر نامزد جمهوری‌خواه نیز به نفع وی از ادامه انتخابات منصرف شود.

راماسوامی که در انتخابات آیووا حدود هشت درصد آرا را کسب کرد، گفت که «باید اذعان کنم که آن شگفتی را که می‌خواستیم امشب (در آیووا) بدست بیاوریم، حاصل نکردیم.»

در این انتخابات دی‌سانتیس ۴۵ ساله در جایگاه دوم قرار گرفت و نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل نیکی هیلی ۵۱ ساله را پشت سر گذاشت. 

عملکرد ترامپ در این انتخابات مقدماتی نشان‌دهنده محبوبیتش در بین رای‌دهندگان جمهوری‌خواه با وجود دو استیضاح، نقشش در حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره و ۹۱ اتهام جنایی به دلیل تلاش برای سرنگونی نتیجه انتخابات ۲۰۲۰، نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده بعد از خروج از کاخ سفید و جعل سوابق مربوط به پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۱۰ ۰۲ بهمن ۱۴۰۲
ترامپ بیاید روسیه وچین وبریکس وشانگهای متحدتر خواهندشد.
مقاومت عراق نقش جنگی اش افزایش پیدا خواهد کرد.
در اروپا دودستگی موافقان ومخالفان ترامپ ایجاد خواهد شد.
جنگ در خاور دور بین کره هاو احتمالا ژاپن اتفاق خواهدافتاد.
حملات رسانه ای ولفاظی در مورد حملات اتمی باروسیه افزایش خواهد یافت.
نقش بازیگری اردن به صورت عملی در خاورمیانه ملموس خواهدبود.
ترکیه شمال عراق را به اشغال خود درخواهد آورد وبه معرکه
اضافه خواهد شد.
آخرین اخبار