انتخاب قزوین به عنوان استان پیشتاز و معین برای مناطقی از شهر تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: براساس دستورالعمل جدید سازمان مدیریت بحران کشور، قزوین به عنوان استان پیشتاز و معین برای مناطقی از شهر تهران انتخاب شد.

علیمی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با اشاره به جلسه هماهنگی استان‌های معین و پیشتاز گفت: در این جلسه برنامه‌های عملیاتی برای پاسخ به بحران در پهنه غرب شهر تهران و همینطور استان‌های معین، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی اضافه کرد: برخی از استان‌ها به دلیل شرایط محیطی، قرارگیری در موقعیت جغرافیایی لرزه‌خیز و گسترش شهرنشینی در معرض خطرات و سوانح طبیعی و انسان‌ساز بیشتری هستند؛ تجارب گذشته نشان داده است که گاهی ظرفیت‌های محلی یک استان برای مدیریت بحران کافی نیست و در حوادث خاص نیازمند همکاری و همیاری استان‌های دیگر و به کارگیری از ظرفیت‌های استانی، منطقه‌ای و ملی جهت عملیات پاسخ به بحران هستیم.

این مسئول با بیان این که استان‌هان معین در زمان وقوع حوادث از اهمیت بسزایی برخوردار هستند، بیان کرد: براساس دستورالعمل جدید سازمان مدیریت بحران کشور، قزوین به عنوان استان پیشتاز و معین برای مناطقی از شهر تهران انتخاب شده است که در این راستا رزمایش‌های مشترک، سنجش تجهیزات و ارزیابی آمادگی نیرو‌های عملیاتی انجام می‌شود.

وی یادآور شد: هدف از این اقدامات هم‌افزایی هر چه بیشتر استان‌های معین به منظور امدادرسانی در ساعات اولیه وقوع حوادث، تهیه بانک اطلاعاتی از منابع، استفاده بهینه از ظرفیت‌های کشور، شفافیت نقش‌ها، جلوگیری از موازی کاری و هدررفت سرمایه‌ها و اعمال مدیریت یکپارچه و واحد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.