رفع تداخل ۷۸۰ پلاک کشاورزی در دوسال گذشته

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان در زمینه تسهیلات تبصره ۱۸ رتبه اول را با ۷۰ درصد پرداختی به خود اختصاص داده است با اشاره به اینکه با همکاری همه کارکنان اتفاقات خوبی در بخش کشاورزی رقم زده شده، بیان کرد: به عنوان نمونه رفع تداخل ۷۸۰ پلاک ظرف دو سال گذشته یکی از اقداماتی است که می‌توان مطرح کرد، این در حالی است که از آغاز رفع تداخل اراضی یعنی سال ۹۴ تا ۱۴۰۰، ۲۸۰ پلاک تعیین تکلیف شده بود.

شاهرخی به طرح جهش تولید در دیمزارها اشاره کرد و گفت: تا قبل از استقرار دولت سیزدهم رتبه لرستان از بین ۱۵ استان چهاردهم بود،در حالی که با فعالیت دولت سیزدهم سازمان جهاد کشاورزی لرستان رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با اشاره به انعقاد قرارداد قرارگاه امام حسن مجتبی«ع»، گفت: این قرارگاه با کار و تلاش جهادی و هدف توسعه و آبادانی و مشارکت در حوزه‌ زیرساخت بخش کشاورزی تاثیر قابل توجهی در رشد تولید، افزایش راندمان و بهره‌وری آب در حوزه کشاورزی استان خواهد داشت.

 وی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای با مبلغ ۶۸ هزار میلیارد ریال با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده که بر اساس آن طرح‌های مشمول آب و خاک سازمان اعم از کانال‌های آب‌بر، انتقال آب با لوله، احداث استخر، بندهای آب‌بندان، ایستگاه‌های پمپاژ و ... طی سه‌ سال عملیاتی خواهند شد.

 شاهرخی گفت: از این مبلغ، ۹۳ میلیارد تومان ابلاغ شده است پروژه ها مشخص شده است و ضمن توافق ضمنی؛ نسبت به سایر استانها جلو هستیم اما لازم است تاریخی مشخص شود تا به صورت رسمی عملیات اجرایی رسما آغاز شود.

وی گفت؛ شاهد بودیم با همت همه همکاران جهاد کشاورزی استان و به منظور توسعه کشاورزی قراردادی و بیمه محصولات کشاورزی در مدت دو روز (جمعه و شنبه) پانزدهم و شانزدهم دیماه طی یک اقدام جهادی در روز تعطیل و روز کاری در مجموع سیزده هزار هکتار از محصولات زراعی شامل گندم ،جو و دانه‌های روغنی استان را تحت قرارداد کشاورزی قراردادی و بیمه محصولات کشاورزی قرار دادیم. 

 رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد؛ مزایای کشاورزی قراردادی علاوه بر بیمه اعتباری محصولات تحت پوشش کشاورزی قراردادی در زمان برداشت و تحویل محصول به مراکز خرید، به ازای هر تن ۱۵۰ هزار تومان کمک هزینه حمل محصول به عنوان تشویقی به کشاورزان پرداخت می‌گردد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر یکپارچه سازی اراضی، گفت: با توجه به اینکه یکپارچه سازی افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی را به دنبال دارد، بنابراین باید فرهنگ سازی لازم را در این حوزه داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.