حفاظت از بنیان خانواده هدف اصلی طرح‌های زیست عفیفانه

مدیر کل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی هدف دشمنان را بر هم زدن تحکیم بنیان خانواده دانست که در طرح عفاف، حجاب و زیست عفیفانه توجه ویژه‌ای به حفاظت از اصل و بنیان خانواده شده است.

نخعی مدیر کل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: دستگاه‌های اجرایی و دفاتر مشخص شده در استان در جهت ایجاد نشاط و سلامت اجتماعی همراه با سبک عفیفانه وظایف متعددی دارند که به جد پای کار هستیم و با توجه به اینکه کار‌های فرهنگی مشمول زمان می‌شود و نیاز به بروز رسانی و مشورت گرفتن دارد از مردم نیز می‌خواهیم که پیشنهادات خود را حتی به مسجد محله خود اعلام کنند تا از آن طریق به ما برسد و از آن‌ها در جهت اجرای طرح‌ها کمک بگیریم.

او افزود: در حال پیگیری هستیم یک سامانه پیامکی ویژه راه اندازی شود تا مردم نظر‌ها و پیشنهادات خود را که ویژه عفاف و حجاب و زیست عفیفانه است از طریق این سامانه پیامکی به ما اعلام کند و تا زمانی که این سامانه راه بیفتد حتی می‌تواند به دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری مراجعه کنند.

نخعی بیان کرد: یکی از مواردی که تاکید ویژه‌ای روی آن داریم رعایت عفاف و حجاب در ادارات و دستگاه‌ها است که بازرسی‌ها انجام می‌شود و در صورت مشاهده تخلف رونوشت در ابتدا به خود اداره و بعد به وزارتخانه اداره مربوطه ارسال می‌شود و در ادامه رونوشت‌هایی به استاندار، دستگاه بازرسی و دادستانی ارسال می‌شود که مراحل و شرایط ویژه خود را دارد.

مدیر کل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: دشمن خانواده را که مهمترین رکن جامعه است مورد هدف قرار داده، زیرا در تلاش است تا با تربیت افراد به سبک خودش، در زمان مورد نیاز از جامعه به نفع خواسته‌های خود استفاده کند که یکی از اهداف اصلی طرح عفاف حجاب و زیست عفیفانه، حفاظت و تحکیم بنیان خانواده‌هاست.

او عنوان کرد: یکی از اقدامات مان برپایی نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در قالب طرح اصیلا است که در برنامه داریم از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت سال آینده این نمایشگاه را در محل نمایشگاه بین المللی برپا کنیم.

نخعی تصریح کرد: از دیگر طرح‌های به کار گرفته شده می‌توان به طرح خشنود که خانواده نشاط شادابی و دین را درگیر می‌کند، طرح ۱۰ دقیقه تنهایی برای تقویت گفتمان معادپذیری و انتظار فرج، طرح تربیتی کهکشان، طرح پرورش ۳۱۳ حافظ قرآن کریم، طرح بقچه خنده متناسب با زیست بوم استان، طرح کاروان شادی و نشاط و تقویت بنیه اعتقادی مربیان و متربیان مهد کودک‌ها اشاره کرد و نکته‌ای که به آن خیلی اعتقاد داریم این است که آموزش اسلامی باید در جامعه شکل بگیرد تا فرزندانی تربیت شود که در مکتب حاج قاسم باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار