۹۳۰ میلیارد ریال طرح آب و خاک در لرستان ابلاغ شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۹۳۰ میلیارد ریال در راستای تفاهم نامه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به منظور اجرای طرح‌های آب و خاک در استان ابلاغ شد.

سیدعماد شاهرخی در دیدار از مرکز خدماتی گریت خرم آباد گفت: قرارداد قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با تلاش جهادی، هدف توسعه و آبادانی و مشارکت در بخش زیرساخت، تاثیر قابل توجهی بر رشد تولید و افزایش بهره‌وری آب در حوزه کشاورزی استان خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با مبلغ ۶۸ هزار میلیارد ریال با قرارگاه منعقد شد که بر اساس آن طرح‌های مشمول آب و خاک سازمان شامل کانال‌های آب‌بر، انتقال آب با لوله، احداث استخر، بند‌های آب‌بندان و ایستگاه‌های پمپاژ طی سه سال عملیاتی خواهند شد.

رییس جهاد کشاورزی لرستان گفت: از این مبلغ، ۹۳۰ میلیارد ریال ابلاغ و پروژه‌ها مشخص شده و لرستان با انجام توافق ضمنی، نسبت به سایر استان‌ها پیش رو است که در آینده نزدیک با اعلام تاریخ مشخص، عملیات اجرایی طرح‌ها به زودی آغاز می‌شود.

شاهرخی اضافه کرد: همچنین سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، رقمی معادل ۵۵۰ میلیارد ریال در اختیار بسیج قرار گرفته است و طرح‌های مختلف از جمله ایستگاه پمپاژ «کلین» کوهدشت با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی، برای افتتاح در دهه فجر تکمیل می‌شود.

وی همچنین گفت: ۲۳۹ واحد راکد و نیمه تعطیل صنایع تبدیلی و فرآوری کشاورزی استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به چرخه تولید بازگشته که با این اقدام ۷۹۴ فرصت شغلی این واحد‌ها دوباره احیا شده است.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان سهمیه تعهد شده اشتغال ایجادی و تثبیتی ۱۴۰۲ جهاد کشاورزی لرستان در سامانه "رصد" سه هزار و ۳۸ نفر بود که تاکنون ۲ هزار و ۲۱۳ نفر معادل ۷۳ درصد در این سامانه ثبت و محقق شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.