تجلیل از کتابداران و مروجان فرهنگ کتابخوانی درگیلان

درمراسمی از ۲۲ کتابدار، کتابخوان و مروج نمونه‌ی فرهنگ کتابخوانی شهرستان‌های ۱۷ گانه‌ی گیلان قدردانی شد.

استاندار در این نشست به تبیین نقش کتاب در ارتقا نگرش عمومی و توانمندی‌های فردی انسان، اشاره و بر لزوم تلاش مجدانه بهبود زیرساخت‌ها، ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه‌ی مطالعه در جامعه تاکید کرد.
دکتر اسدالله عباسی همچنین روند توسعه‌ی زیرساخت‌ها و تجهیز کتابخانه‌ها به ابزار نوین در گیلان را برای جذب هرچه بیشتر اعضای کتابخوان رضایتبخش دانست وافزود: اتمام هرچه سریعتر کتابخانه‌ی مرکزی رشت تا پایان امسال و اجرای دیگر طرح‌های مرتبط با افزایش سرانه‌ی فضای کتابخوانی در استان از جمله الزاماتی ست که باید تداوم یابد و به حصول نتایج مطلوب منتهی شود.
وی، حجم اعتبارات عمرانی حوزه‌ی اداره کل امور کتابخانه‌های عمومی گیلان را ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: اتمام طرح احداث کتابخانه‌ی مرکزی رشت که اکنون ۹۲ درصد پیشرفت کار دارد و نیازمند تخصیص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار است که با تخصیص این اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان این طرح مهم تاپایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.
یاسر تقوا، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان نیز در این نشست، گزارشی از روند جذب اعضای جدید کتابخانه‌های عمومی استان و همچنین اجرای طرح‌های عمرانی این حوزه ارائه داد و افزود: در یکسال اخیر تعداد اعضای ۸۵ باب کتابخانه‌ی عمومی گیلان از ۱۸ هزار نفر به ۶۲ هزار نفر افزایش یافته است.
در پایان این مراسم از کتاب «سلام خدا» نوشته‌ی محمدرضا صالح فخاری ویژه‌ی خاطراتی آموزنده‌ی رزمندگان در دوران ۸ سال دفاع مقدس رونمایی شد.

برچسب ها: کتاب ، تجلیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.