اسکان اضطراری ۱۲۰ مسافر گرفتار در جاده‌های برفی اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۱۲۰ مسافر گرفتار در جاده‌های برفی استان در شبانه روز گذشته تاکنون امدادرسانی شده و اِسکان اضطراری یافتند.

منصور شیشه‌ فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به آماده باش ۲۰۰ تیم امدادی در راهدارخانه‌ها و پایگاه‌های هلال احمر استان گفت: به ۵۰ دستگاه خودروی گرفتار و  ۱۲۰ مسافر گرفتار در جاده‌های برفی استان در شبانه روز گذشته تاکنون امدادرسانی شده و اسکان اضطراری یافتند.

او با بیان اینکه در زمان حاضر همه راه‌های اصلی استان اصفهان باز است، تصریح کرد: تردد در محور بویین میاندشت به خوانسار به‌دلیل شدت بارش به سختی انجام می‌شود و بازگشایی آن در حال انجام است.

شیشه فروش افزود: راه‌های برخی از روستا‌ها در پشتکوه اول و دوم در فریدونشهر نیز به‌دلیل بارش برف و کولاک بطور موقت مسدود است و نیرو‌های راهداری در حال برطرف کردن مشکل هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: مسیر سی‌سخت به پادنا در شهرستان سمیرم از یک ماه پیش مسدود اعلام شده، زیرا سخت گذر، برف‌خیز و دارای شرایط خاصی است.

او  با بیان اینکه وزش تندباد و کاهش دما برای فردا نیز پیش بینی شده است، افزود: دمای هوا در مناطق غربی و سردسیر استان تا ۱۰ درجه و در سایر نقاط تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بر صرفه‌جویی در مصرف گاز و استفاده از وسائل گرمایشی با رعایت نکات ایمنی و استاندارد تاکید کرد.

اداره کل هواشناسی اصفهان نیز با صدور اطلاعیه‌ای از کاهش نسبی دما بین پنج تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد و یخبندان از اواخر روز یکشنبه تا اوائل سه‌شنبه این هفته در همه مناطق استان بویژه غرب و جنوب و ارتفاعات شمالی خبر داد.

بر این اساس، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، باغ‌ها و مزرعه‌ها، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، لغزندگی سطح جاده‌ها و معابر عمومی وجود دارد.

در این اطلاعیه به شهروندان و کشاورزان توصیه شده است تا مدیریت لازم را در مصرف حامل‌های انرژی، کنترل دمای گلخانه‌ها و مراغداری‌ها داشته باشند و با انجام تدابیر پیشگیرانه از سرمازدگی محصولات کشاورزی جلوگیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.